25 januari - Hälsokontroll

Igår var jag hos läkaren för att göra min hälsoundersökning. Jag valde att inte gå till min egen 1600-kronors-vårdcentral utan istället åka till en läkare som samarbetar med STS och bara tog 600:-. VÄRT. Det var så himla enkelt. Jag hade med mig två papper som jag skrivit ut från mitt Au Pair Room, som läkaren skulle fylla i. Det är bara ja- och nej-frågor om olika åkommor, och jag kunde svara nej på allting. Det var lite olika fysiska grejer, sjukdomar och besvär och några psykiska. Det enda jag svarade ja på var vattkoppor, men det har la varenda människa haft som barn. Resten var nej, och sen skrev han under papprerna. Sedan lyssnade han på mitt hjärta, vilket gick som en klocka. Han lyssnade på mina lungor och det var no promlemas med dem. Han testade mitt blodtryck, och det verkade visa det mest perfekta svaret man kunde få. Jag var ganska lättad faktiskt, haha, för jag var inte helt hundra på ifall jag skulle få great resultat. Jag var där inne i typ 10-15 minuter. Det var såååå iiiinte värt två tusen spänn som vissa ställen tar för en sån här kontroll.
 
Idag på rasten gick jag in på den förskolan jag brukar jobba på och lämnade in mina referenspapper och det var inga problem, de ställde så gärna upp. Jag som varit helt hypernervör inför att fråga om det, haha. :( Jag får tillbaka dem i nästa vecka och nästa söndag skall jag träffa Jenny för intervjun. När den är över är det bara att skicka in ansökan och börja matchningsprocessen med familjerna. Det kan nog bli en ganska tuff process, och jag lär vara så galet nervös när jag skall snacka med dem.
 
Att ha med sig till intervjun:
Medical Form - Check
Polisregister - Check
2 st Childcare References - Halvcheck, får tillbaka i nästa vecka
1 Personal Reference - Check
Au Pair Agreement - Check
Kopia på körkort - Check
Kopia på pass - Check
Kopia gymnasiebetyg - Check
 
När jag såg listan första gången på allt jag skall ha med mig till intervjun kände jag lite att det var mycket att stå i på en gång, men det har faktiskt inte varit det minsta jobbigt att få ihop. Det ser mycket ut, men det är ingen fara. Det har gått smärtfritt.
Kommentera inlägget här: