19 maj - Tack, STS

Jag kan bara tala gott om STS Au Pair. De är inte det minsta snåla med hjälp. Nu när jag skulle ansöka om mitt visum fick jag hem en tjock bunt med papper med ALLA instruktioner på. Varenda liten grej jag skulle fylla i berättade dem hur jag skulle göra det. Utan alla dessa papper hade jag inte fattat hälften av allt jag skulle fylla i. De skickade också med en checklista på allt jag skall ha med mig till ambassaden i Stockholm, och VILKEN TUR. Det är ett helt A4 med grejer som jag aldrig hade fattat att jag skulle ha med mig annars. De skriver också sina intrektioner på svenska och inte på någon grekiska. De fattar att vi är ungdomar som gör detta och skriver på ett sätt som vi förstår. Mysiga små smileys kan man hitta också! Älskar att de skriver om seriösa saker på ett så avslappnat sätt, både i instruktioner och i mejl. De snålar inte på information. Man vet alltid vad som kommer härnäst. Och de är också alltid villiga att hjälpa om man ringer och frågar. De har även ringt upp mig för att kolla hur det går för mig, utan att jag har bett om det. Jag är väldigt nöjd med dem!
 
Dock kollade jag aldrig upp några andra organisationer innan jag valde, vilket man egentligen borde göra, men när jag var på informationsmöte hos STS kände jag inte att jag behövde kolla upp någonting annat. Pappa när vi kom ut från informationsmötet: "Utan tvekan att du skall åka med dem!"
 
http://www.sts-education.com/sweden/ap/start/
 
Kommentera inlägget här: