23-25 maj - Köpenhamn

I helgen styrde kosan mot Danmark och Köpenhamn och jag orkar faktiskt inte skriva om det och jag orkar inte ens redigera bilderna så jag låter originalbilderna tala för helgen. Egentligen är jag inte sådan, men pga vissa omständigheter blir det inte mer utförligt.
 
Torsdag 23 maj:
Denna dag satte jag klockan på det underbara 03:45. Eftersom att jag behövde åka från jobbet tidigt fick jag öppningstiden och hade tänkt att packa klart innan jag åkte till jobbet, men det gjorde jag ju så klart inte iallafall. Från det att jag slutade jobba till det att Jenny skulle hämta upp mig hemma var det en timma, som jag skulle hem på, fixa mig och packa klart. Då passar bussen på att vara 20 minuter sen. Så lägligt. Jag stressade som jag aldrig stressat förut, men vi klarade det och kom in till centralen i tid. Efter att ha hämtat Evelina och mött upp Frida knallade vi på tåget och några timmar senare var vi i vårt grannland.








Thumbs up för framme i Köpenhamn.


Pinsamt turistigt utanför rådhuset.



Lite sight seeing under första kvällen


Cum face? Lätt hänt här.
 
Lugn och mysig kväll på Ströget och i hamnen.
 

Fredag 24 maj:
Gó dag på Tivoli.



























<3


Pölse på riktigt danskt vis.


Evelina berättade för mig att man äter pölse så här på riktigt, men jag trodde henne inte och googlade på det och fick se att det faktiskt är så här man äter det. Hade jag inte fått reda på det innan hade jag trott att tjejen som serverade mig det var tokig. Jag kan typ fortfarande inte fatta det. Men det känns bra att ha gjort någonting danskt, when in Denmark.


<3








Själv är man ju ganska dålig på att testa nya saker och har aldrig riktigt fått chansen att testa på indisk mat innan, så det kändes som ett givet val av resaurang denna kväll.








Väl tillbaka på hotellrummet korkades det upp inte en minut för sent.


Redo med valmöjligheter av Bakis-tabletter vid sängen.










Lördag 25 maj:


Trångt på tåget och våra väskor fick ju inte plats någonstans.



Att bryta naglar kände Evelina var en typisk "when in Denmark"-göra.

Jag är faktiskt inte så imponerad av Köpenhamn som stad, och framförallt inte som huvudstad. Jag vet inte ifall jag missade det fina med staden? Gjorde jag det, ifall jag inte tyckte att den var något speciellt? Förutom Lidls priser på denna vara:

Min version av den obligatoriska shoppingen man skall göra när man besöker huvudstäder.

Tack, mina käraste. Ytterligare flera upplevelser att bocka av på vår lista över saker man kan uppleva tillsammans.
Frida:

Det ser ju bra kul ut på bilderna alltså. Och JÄÄÄÄVLAR vad vodka du har nu. Dags att börja festa!

Kommentera inlägget här: