28 november - Thanksgiving

Thanksgiving hemma hos oss turned out riktigt bra faktiskt. Jag var skräckslagen och värdmamma varnade i förväg att det kunde komma att bli kaos och hon kunde tappa det, och när min värdmamma blir stressad vill inte jag vara i närheten. Men det blev riktigt riktigt lyckat. Grym första thanksgiving for moi!
 

I väntan på hela släkten.


Addie is enjoying crackers med ost. Typ bästa som finns.


Den traditionella kalkonen. Så läskigt och med massa grejer inne i den och allting. Var i ugnen i flera timmar. Thanksgiving är också kallat Turkey Day så det är INGEN thanksgiving utan the turkey.


Vi började laga mat klockan åtta på morgonen och serverade vid halv fyra på eftermiddagen, haha.






Värdfarbror tar sig ann the turkey.


Värdfarbror och värdfarfar som fyller 84 år idag!


It's all about the food verkligen. Var det längesen jag åt godare? Ja.


Fancy dukning och min amerikanska stavning.



Hur mycket fuskade jag med min kost? Helt gaaaaaalet mycket. Hur mycket pumpkinpie åt jag efter detta? A lot. Skäms jag? Nej. Min första och kanske enda thanksgiving. I totally lost it verkligen och gick ALL IN på the cheating. Jag hade inget att förlora. Jag bestämde mig för att idag är dagen. Dagen då jag tänker släppa det hela och hållet. Och så gjorde jag verkligen. Jag äter inte jättemycket varje gång när jag äter till vardags så jag hade nästan glömt av hur det känns att vara så där kräksmätt, men jag blev påmind idag. Green beens med vitlök (seriöst...), sweet potatoes (typ det goaste jag ätit) och pumpkin cheesecake... Aej, jag är speechless verkligen.
 
Tradition är också att gå bordet runt och berätta vad man är tacksam för, men vi valde att skriva små notes och sedan läsa upp varandras. Några valde att plinga i glaset och berätta med ord vad de är tacksamma för och jag tyckte det var en himla fin grej. Jag tar nog med mig thanksgiving hem till Sverige (det är la bara en tidsfråga innan vi firar det i Sverige...). Två av tre av min värdpappas bröder med familjer var hos oss samt värdpappas föräldrar och min värdmammas bästa vän och hennes familj och vi hade en supertrevlig dag. En så himla mysig familj verkligen. När jag blir gammal vill jag också vara den där farmorn/mormorn som har alla barn och barnbarn samlade så här. Firat min första Thanksgiving på riktigt amerikanskt vis - Check.
Kommentera inlägget här: