23 februari

Uppe med tuppen även denna dag. Har jag tagit mig typ två sovmornar sedan jag kom hit? Jag fick ätit frukost och klätt mig varmare än jag någonsin klätt mig med dubbla byxor, trippla sockar, dubbla fleecetröjor med t-shirt under och världens varmaste jacka med termobyxor under. Denna gången vägrade jag frysa. Familjen och jag var utanför dörren och redo att dra till bergen vid halv åtta. Det regnade i Seattle med så fort vi kom bort från värmen här så kom snön. Det snöade en massor och gjorde hela dagen. På två dagar hade det snöat ca en och en halv meter och hela landskapet var helt snötäckt. Jag har faktiskt aldrig i mitt liv sett så mycket snö som jag såg idag.




Helt galet! I backarna var det så mycket lös snö att det blev en kolosalt träningspass att dra slalom ner. Det snöade som sagt hela dagen, men jag var rätt klädd för en gångs skull.


 
Addie började sin skidskola så fort vi kom fram och hade sedan lektion hela dagen medan värdmamma åkte skidor. Tvillingarna lekte med värdpappa i snön innan deras skidlektion började också. Jag spenderade hela dagen med mig själv och mina skidor. Det är himla skönt att få vara själv och sitta i liften och tänka och sedan dra en go slalom ner för Washingtons vackra berg. Det var så kolosalt mycket snö! I backarna som inte lika många åker i kunde snön komma upp till knäna medan man åkte. Det är någonting jag typ aldrig varit med om när jag har åkt skidor i Sverige. Där är det alltid helt kalt och ingen lös snö alls.

När Addies skidskoledag var över började processen få-av-alla-sex-personer-hela-skidutrustningen-och-packat-in-den-i-bilen. Det är ett träningspass i sig. Vi fick hoppat in i bilen och kört ca 10 meter innan vi blev stående. På parkeringsplatsen fortfarande. Inte en bil rörde sig. Vi kom framåt med ca 1 meter i minuten eller något och gubbar gick runt och rådde folk att ta andra vägar hem pga hela kaos i snön. Efter en timma i bilen hade vi kommit MAX en kilometer om knappt det. Det var den sjukaste trafiken jag har stått i. Men faller det snö här så bryter ju kaoset ut. Fast med denna mängden snö hade det blivit kaos överallt. Resan hem som brukar ta oss ca 45-60 minuter tog oss tre timmar. Det blev både en och tre filmer i bilen. Själv var jag helt slut efter att ha tampats med all snö att jag sov och var vaken om vartannat. Nu är jag redo för sängen.
Kommentera inlägget här: