24 februari



Komsi, komsi, onsdagsvåren. Jag är redo. Galet om det skulle få för sig att bli 16 grader i veckan. På med de nya jeansshortsen typ?
 
Och så var det måndag igen och helgen bara försvann i ett nafs. Jag kom upp och fick upp alla ungar och såg till att de blev mätta innan de tog den dagliga morgonduschen med värdmamma. Under tiden de duschar packar jag alltid Addies lunch, tvättar och lägger fram kläder till alla så att vi är redo att klä på oss när de kommer ut från duschen. De blev påklädda och kom iväg med värdmamma till skolan. Addie och jag vandrade ner till busshållplatsen igen efter att inte ha gjort det på en vecka. Var skittråkigt regnigt väder och har varit hela dagen. Hon kom på bussen och iväg till skolan och jag kunde gå hem och vika tvätt. Tvätt, tvätt, tvätt, tvätt. Tvätt. Jämt. När allt var tillbaka in i garderoberna fick jag gjort mig frukost och käkat den och sedan åkte jag till gymmet. Idag var min första session med Jeff. Som sagt har han bara fått i uppgift att köra de fem sista sessionsen jag har kvar. Gosh vad jag saknar Charles. Hugger i hjärtat på mig. Men jag fick rivit av ett riktigt gott helkroppspass med Jeff. Han sa till mig att jag borde komma på hans spinningpass någon gång som skulle hållas en timma senare och jag såg bara inga hinder för att inte köra på att göra det med en gång när man ändå var i farten. När min session var slut började spinningpassen och jag joinade Jeff där också. Det var ju verkligen inte igår man var på ett spinningpass. Jag gjorde det lite då och då i Sverige, men där vistades man ju inte heller igår. Här har jag aldrig gjort det och hade nästan glömt hur mycket jag faktiskt tycker om det. Jag lär sluta upp i spinningsalen igen.
 
Efter det var jag for sure done. Jag tog mig en gå dusch och pallrade mig hemåt. Jag ställde mig och stekte kyckling för hela veckan och fick sedan käkat dagens lunch och iväg i bilen för att hämta ungar igen. Hämtade upp tvillingarna och vi vandrade ner till busshållplatsen och fick hämtat upp Addie. Vi gick hem ganska så snart igen eftersom att vi väntade besök från värdfarmor och -farfar. De anlände efter en stund och värdfarmor hade med mig mat så klart. Hon kommer inte utan mat. Ungarna åt och de läste lite sagor och sedan drog sig Omi & Opa hem igen. Jag fick ta tag i disken medan ungarna gjorde mig galen men klockan sju checkade jag och min temugg ut.
 
En blir ju galet sugen på att ta upp Harry Potter-böckerna igen.
Kommentera inlägget här: