30 januari

Hänger ni med här i svängarna nu när jag sammanfattar allt jag har missat att skriva om, haha? Jag är snart färdigsammanfattad och skall försöka komma tillbaka till det dagliga bloggandet. Även om det har känts stressigt att ligga efter och ha alla tjötandes på mig har det också känts ganska lugnt. Jag har tagit hand om min egen hälsa, fokuserat på mig och familjen och sett till att fått allting på banan. Mycket händer runt omkring och överallt och varje liten grej blir så stor när allting händer samtidigt. Jag bloggade också en del om min träning och såg att det skapade stress hos vissa som läste här vilket jag tyckte var väldigt jobbigt. Massor med "nu måste jag också börja träna"-grejer och vänner som verkar träna mot deras vilja nu för att de känner sig stressade och vissa som menar på att de får dåligt samvete av att läsa om min träning. Jag tyckte det var jättejobbigt att höra och börjar överväga att inte skriva om träningen alls här och bara skriva om au pair-andet. Det känns tråkigt eftersom att träningen är en stor del av min vardag och det skall ju synas i en au pair-blogg att även au pairer har tid, lust och ork att träna, men jag vill inte bidra till någon hälsohets. Det går emot alla mina principer. Det var faktiskt en av grejerna som fick mig att tappa lusten lite. Vi får se hur det blir med det där.

En sak som har hänt dock som är den STÖRSTA DEALEN jag upplevt typ är att Seattles football team Seattle Seahawks har spelat till sig en plats i Super Bowl. Det har varit massor med småmatcher nu under säsongen och jag minns så väl den dagen då den avgörnade matchen spelades. Jag var downtown och det var den goaste stämningen. Speciellt efter att matchen var över och Seahawks hade vunnit och kommit till Super Bowl. Nu är det flaggor och skyltar ÖVER HELA STADEN. I alla affärer, i alla fönster, på alla gator, överallt. Alla har på sig sina seahawkskläder och det pratas om det överallt. Staden har nog aldrig varit lyckligare och det verkar som att precis alla är ett fan innerst inne. Själv har jag aldrig hejat på något stadslag i någon sport pga inte brytt mig, men stämningen här nu gör att man faktiskt bryr sig, hur lite man än vågar erkänna det. Vår vän Anna var och såg den avgörande matchen live tillsammans med sin värdmamma och jag satt med några vänner inne på Starbucks och uppdaterade Seahawks hemsida varje minut för att se ställningen, haha. På något vänster kan man inte låta bli att bry sig när hela staden nu är ett enda Super Bowl-team. Och jag skojar inte när jag säger hela staden. Vi alla blev hur glada och taggade som helst när vi fick reda på resultatet och platsen i Super Bowl (jag är så glad att jag får vara här och uppleva denna stämningen nu).

Sånt här fan är man ju nu! SUPER BOWL!

Addies lärare är det sjukaste seahawksfanet av alla och har sedan resultatet haft seahawkstema i skolan så Addie har klätt sig i blått och grönt. Hennes klass och läraren spelade in en musikvideo till låten New York, New York (där Super Bowl spelas) och TV-nyheterna var där och spelade in videon. Nu är hennes klass bjudna till livesändning av The Today's Show (som är THE american TV show) som visas varje morgon med en sjuk mängd tittare inatt. Programmet visas live i New York klockan sju på morgonen och pga tidsskillnaden kommer det att spelas in vid tretiden här inatt så värdmamma och Addie gick och la sig supertidigt ikväll för att pallra sig upp vid två inatt. Det SJUKASTE. Vi snackar THE tv show verkligen. HUGE deal. Jag vet inte ens vad jag skall jämföra med i svensk tv... Nyhetsmorgon? Fast med miljontals fler tittare. Nä, det är större än det. Jag vet inte vad jag skall jämföra med, men vi är så EXCITED! JAG är så excited. Gosh, haha!
 
Så ja, that's what's going on här. Super Bowl för hela staden och imorgon bitti är Addie med på TV i en galet stor tv show.
Anonym:

Svar:
Då kör vi på det tycker jag! :D

Emelie:

Alltså, vilken bra blogg! Har läst från början till slut nu. Grymt :)

Svar: Tusen tack, Emelie! :D
Isabelle Hagberg

Kommentera inlägget här: