16 juli

Anderson mår bättre och igår, tisdag, kom han iväg till skolan igen efter en dag på sjukhuset. Sjukhuset hade skickat med medicin hem som skulle tas varje fjärde timma så värdmamma fick gå upp och väcka Anderson mitt i natten för att ta medicinen. Av någon anledning ville han inte alls under natten, trots att det gick jättebra på sjukhuset när jag såg det, så helvetet bröt löst mitt i natten. Två våningar under vaknade jag. Flera gånger och hade svårt att somna om så på morgonen var vi alla bra trötta. Anderson och värdmamma valde att somna om på morgonen medan jag tog Adrian och Addie till skolan och sedan tog värdmamma Anderson till skolan senare. So he's back!
 
Idag, onsdag. Alla ungar kom iväg som vanligt på morgonen och jag drog till gymmet efter att ha lämnat av Addie. HELT min typ av pass idag. Riktigt kul och det kändes gôrgôtt, som vi säger. Maybe this shirt was the reason, I don't know:

 
Nä men det var precis min typ av exercises n' shit så jag var kalasnöjd. Drog därifrån och hem och fick i mig mellanmål innan jag drog iväg för Addie igen. Jag hade packat lunch till oss båda och vi slog oss ner i parken för en picknicklunch. Hon fick syn på en kompis som gick förbi med sin nanny och ropade på henne och de joinade oss för lunch i gräset. DET ÄR SÅ VARMT UTE VA. När man öppnar ytterdörren är det som att gå in i en värmevägg verkligen. Addie och hennes vän lekte lite innan hennes vän behövde dra sig. Addie och jag gick till bilen och åkte till biblioteket. Addies favoritdjur, just nu ;), är pingviner så vi letade upp böcker om pingviner. När vi skulle låna böckerna frågar bibliotikarien ifall vi signat upp för summer reading där man gör ett litet projekt och läser under sommaren och får en gratis bok om man gör det. Jag visste att biblioteket hade det men Addie har inte verkat så sugen på att göra det så vi har skippat det, men idag signade vi upp. Vi fick välja en gratis bok och vi hittade en bok från hennes favoritTV-program och det råkade vara om just pingviner denna gång, haha. Som gjord för henne. Vi fick med oss tre pingvinböcker ut och slog oss ner på gräsmattan utanför för att läsa lite.
 

På gymmet idag värmde vi upp med att stå på huvud och jag fick för mig att agera crossfitcoach för Addie och fick henne att öva hennes head stand. Jag passade på att öva en massor också men slog ju nästan ihjäl mig. Jag var helt slut när vi var klara, haha. Men gött att kunna dra lite nytta utav dötiden man har med ungarna.
 
Vi hann förbi lekplatsen i närheten en liten stund innan vi åkte till förskolan för att hämta upp Adrian. Anderson hade en doctors appointment (jag skall vara helt ärlig och säga att jag inte kan komma på vad det heter på svenska...) idag så vi lämnade honom på förskolan så att värdmamma kunde hämta honom senare. Det kändes jätteskumt. Det är ju verkligen inte varje dag man har bara en av tvillingarna. Vi tre drog till gymnastiken för första gången på länge. Addie stukade ju sin fot i skolan för ett tag sedan och den gjorde ont när hon ansträngde den så vi har hoppat över gymnastiken i några veckor, men idag var vi tillbaka.
 
Jag var så himla, himla trött där jag låg lutad mot vår ryggsäck på gymnastiksalsgolvet och lyckades slumra till. Det är inte första gången det händer, haha. Men ni vet när man kan vakna upp av att hela kroppen får världens spasm? Haha, yea, the story is coming: Jag drömde att jag var på gymmet och körde kettlebell swings (det gjorde vi idag) och att coach Beth ropade "pop those hips!" som hon brukar ropa när vi gör det, och när hon ropar det i min dröm så svingar jag min kettlebell så mycket att jag vaknar av att jag svingar mina armar och slår mig själv i ansiktet, hahah. Ahmen så pinsamt. :( Folk såg. Det måste ha sett så himla roligt ut, någon som vaknar upp helt yr av att ha slagit sig själv i ansiktet i sömnen. Aja, jag är glad om jag kunde bidra till ett gott skratt för någon.
 
Doktorn hade sett att Anderson har öroninflammation också, utöver det astmaliknande grejset han drog på sig i helgen. Suck. Aja, han är glad och på alerten iallafall.
Kommentera inlägget här: