20 maj

Redan tisdag. Haha. Var ju tre timmar sedan det var söndag? Aja.

Ungarna har kommit iväg sm vanligt på mornarna och varit somrigt klädda, redo att ta sig ann sommarvärmen. I morse låg Addie och jag och solade på marken. När jag kom hem på morgonen satte jag igång och bakade cupcakes. Jag insåg att vi började få slut på cupcakes i frysen att ta med till tvillinagrna när vi går på kalas/tillställningar, så jag drog igång storbak. Egentligen inte alls stort och från det att jag kom hem från att ha lämnat Addie till det att cupcakesen var i ugnen var det typ 15 minuter. Man jobbar snabbt när man vet att man är ledig så fort man är klar. ;) Gött att få den stressen ur vägen också när jag kan andas ut och veta att vi kan gå på sex stycken kalas till utan problem. ;)
 
Jag har kört två helt grymma pass på gymmet igår och idag och håvade in ett nytt personligt rekord i back squat samt flest antal pull ups under en och samma workout idag. Och i lårmusklerna har jag haft en go kan-inte-gå-ordentligt-haltar-lite-grann-hela-tiden-träningsvärk som inte lär vara bättre imorgon. En del av mig är nöjd över att se att mina muskler jobbat medan en liten del tycker att det är jätteirriterande att det gör lite ont hela tiden, vad man än gör. Sånt är irriternade, haha. Som en nackspärr typ. Men mest är jag bara stolt över mina fullt fungernade muskler. Mina knän är helt blåslagna och ömma efter alla hundratals burpees man tagit sig igenom de senaste dagarna.

Addie hade ingen hemläxa idag då hon hade prov i skolan (hon har haft fler prov under ett år än vad jag hade udner hela min skolgång, haha) och fick istället i uppgift att sätta ihop en egen läxsida. Hon satt hela kvällen med det och var jätteengagerad och tog bara en paus när det var dags för middag. Hon kommer bli någonting stort när hon blir vuxen.

 
Igår tog jag hand om en hundkennel. Mina valpar (och mitt rådjur som kunde förvandla sig till människa men skällde som en hund) drack mjölk från tallrikar på golvet och belönades med russin när de satt ner eller rullade runt.

Kan inte fatta att maj månad snart är slut. DET GÅR ALLDELES FÖR FORT.
Kommentera inlägget här: