21 maj

På tvillingarnas förskola jobbar de på ganska bra med ord, bokstäver och samhällskunskap. Alla barn i alla åldrar. De har alltid teman som de lär sig om och sitter ner och har lite lättare lektioner. När jag hämtar upp dem har de alltid massor att berätta om världens olika världsdelar, djur och yttre rymden. De jobbar mycket med ord och delar upp orden i grupper efter vad de börjar med för bokstäver. De brukar ta med sig saker till skolan som börjar på den bokstaven/bokstäverna som de skall jobba med nästkommande dag. Igår fick jag reda på att de skulle jobba med ord som börjar på GR idag. Jag spenderade hela eftermiddagen med att fundera på ord som började på GR och hur vi kunde visa det idag i skolan.
 
Så här slutade det imorse när jag försökte gå all in. Klädda i GReen och GRey och i varsin påse fick de med sig lite GRanola cereals. Vi plockade lite GRass igår, men det blåste bort i vinden. Jag tyckte att de kunde ta med sig en leksaksGRoda till skolan och säga "the swedish word for frog starts with GR", men de tyckte inte alls att vetskapen om vad frog heter på svenska var någonting att skryta med, hahah.
 
Jag började tvätta sängkläder redan klockan sju på morgonen och hann tvätta allt och torktumla allting för alla tre sängar lagom till att jag kunde renbädda med allting igen när jag kom hem klockan nio efter att ha lämnat Addie. En är ju fasligt effektiv ibland. Då hade jag tid att göra mig själv frukost och testade någonting nytt idag. Äggomelett med havregryn i. Det gick ner men kommer inte att ske igen, haha. Broccoli skall det bara i omeletten.
 
En stund senare kom jag ner på mitt rum och drog en skype med Emma. Hon hade lyckats få ytterligare några dagar semester i sommar så att vår östkustresa vi drar på innan vi åker hem till Sverige kan bli ännu längre. Vi var faktiskt så galna att vi bokade alla våra flygbiljetter idag. Nu har jag ett datum och ett klockslag då jag kommer att sätta min fot på svensk mark igen. Det känns så konstigt. Den upplevelsen som man jobbade så hårt för, förberedde så mycket inför, oroade sig så mycket inför, längtade så mycket efter har nu ett fast slutdatum. Det känns som att tiden man förberedde sig innan man kom iväg var längre än själva året, även om det i praktiken inte är så. Ju mer jag planerar min hemresa, ju tyngre blir mitt hjärta. Men mitt hjärta säger ändå att det är rätt och det känns bra. Förvälet är ju dessvärre en del av programmet och vi alla måste gå igenom det. Och innan den tråkiga svenska marken befinner sig under mina fötter så skall de fötterna dansa sig utmattade på den amerikanska östkusten. Nu har vi bara bokning av hotell kvar och sedan är det bara att försöka förtränga hur mycket allt kostade och se gla' ut, haha. ;D
 
Jag fick kila och dra ner till gymmet och dra ett gött pass. Fan, där har vi också ett farväl som kommer ta knäcken på mig. Men det är inte ännu och idag fick jag gjort några riktigt tunga axelövningar och en go workout. Mina lårmuskler är fortfarande galet ömma och ungarna tycker det är kul att sätta sig i mitt knä och ropa "Are your muscles sore?!".
 
Nu skall jag ta och käka lunch, ta mig en dusch och sedan blir det gymnasik för ungarna.
 
New York City, vi ses snart igen.
Kommentera inlägget här: