15 augusti - New York

Fredag. Riktiga turister har vi varit idag. Vi fick checkat både Brooklyn Bridge, 9/11 Memorial och Statue of Liberty direkt efter frukost (och en ännu längre sovmorgon än igår).
 











Nya World Trade Center. Finns inget slut.


9/11 Memorial. Huuuuuge verkligen!


World Trade Center.

Efter turistandet tog vi en taxi till Victoria's secret och gjorde den givna shoppingen där. Jag fick mig ännu fler trosor plus några goa krämer och sprayer och Emma fick köpt en massor till både sig och sin syster.

Hem till rummet en liten stund som de 55+:arna vi är för att ligga på sängen och vila en stund innan vi skulle ut och uppleva en barndomsdröm:


The Lion King-musikalen i NYC! Jag var så NÖJD. Jag har aaaalltid velat se den och missade den i Seattle så var riktigt nöjd att jag fick sett den ikväll. Vilken fantastisk föreställning! Jag älskar musikaler och lejonkungen kommer aldrig att bli gammal. Helt fantastiskt! (Fast jag tror nästan att Aladdin jag såg i LA var bättre.......)


Emma och jag har pratat en del om vad vi tycker om NY och jag tror att vi är ganska överens om att det inte är så fantastiskt här. Ju mer tid jag spenderar här, ju mer älskar jag Seattle. Jag saknar Seattle redan. Seattle är helt perfekt. Storstad som har allt, men det är inte för mycket. Jag får krupp på alla människor här. Och staden är så äckligt smutsig och det luktar äckligt överallt. Seattle är den renaste och vackraste staden jag har varit i i hela mitt liv typ. Jag är så bortskämd som har fått bo där. Ingenting kommer slå den staden. Jag älskar Seattle och kommer alltid vilja åka tillbaka dit. Har spenderat två dagar i NY och känner mig typ färdig. Det finns garanterat en massa söta platser utanför city, men vi bor på gatan bredvid Times Square och kommer inte ifrån detta riktigt. Jag duschar innan vi går ut, men man vill duscha igen direkt när man kommer hem igen. Man känner sig så smutsig efter en dag på dessa gator. Jag kommer aldrig ha på mig min I <3 NY-tröja igen, för det är inte sant, haha.
Kommentera inlägget här: