24-25 december - Jul i Melbourne

Här i Australien firas ju julen den 25:e, men så bor vi ju ett gäng svenskar tillsammans så det fick bli två jular i år. En svensk den 24:e och en australiensisk den 25:e.



Mina vackra sambos




Julbord ute på vår BBQ area tillsammans med några fler kompisar. Bordet bakom är ett gång sydkoreaner som klyshigt nog faktiskt lyssnade på Gangnam Style men till slut överröstade det svenska bordet med Timbuktu. Sen skålade vi både på svenska och på koreanska. Jag jobbade under dagen och missade tjejernas mysiga julefrukost men missade inte storkoket av köttbullar och Janssons frestelse som var RENA DRÖMMEN på julbordet sen. Åh, det blev en fantastisk julafton i fantastiskt sällskap och 35 grader!


Minna




Efter BBQ:n och julbordet och en hel del alkohol senare fortsatte festen uppe hos oss och vi trängdes 10-15 pers på vår balkong och dansade hela natten i vårt vardagsrum. En helt grym julafton.



På juldagen vaknar vi alla upp och vid frukosten frågar Emma "kan man ha tequila i kaffet eller?". På den nivån var det denna dag, haha. Det började drickas redan till frukost och sedan bar det av till stranden där halva Melbourne hängde och firade jul som man gör i Australien i 40 fucking grader. It was way too hot.





Tack för en fantastisk jul. Tack för att ni varit och är min familj. <3
 
Det är när jag kommer efter i bloggningen som jag bara skjuter upp det och då blir det halvdana inlägg för jag kan inte riktigt ta med alla detaljer när jag sammanfattar flera veckor. Nu skall jag försöka bli bättre med bloggandet och inte hamna så långt efter, så kanske jag kan skriva lite mer. Jag lovar inget, men jag skall försöka.
Kommentera inlägget här: