10 oktober - Brisbane

Frukost

Idag åkte jag båt på Brisbane River. Det finns olika färjor och grejer men jag var så turistig att jag faktiskt valde en tourist tour. Jag tyckte det var jättemysigt. Det var jag och typ 15 gamlingar. 

Sedan gick jag på den där fotoutställningen som jag ville gå på. Det kostade en halv förmögenhet att gå in och sen var det inte aaaalls vad jag hade tänkt mig. Namnet på utställningen tilltalade mig, men det var 200 år gamla porträtt på människor i 10 cm gånger 5 cm-format typ. Bara. Nä, det var inte alls vad jag ville se. Besviken.
 
Efter det tog jag bussen till Eat street. Vad jag inte hade kollat upp dock var när den berömda Eat Street Market skulle öppna vilket visade sig vara typ två timmar efter att jag kom dit, så jag la mig ner på gräset och läste lite. Sedan på eftermiddagen öppna The market och det var något av det bästa här i Brisbane, tycker jag. Jättemånga olika stånd med olika mat, godis och hantverk. Helt knökat med folk också så klart och helt galet trångt, men jag älskade stället ändå. Så mysigt. Från stunden jag kom in började jag titta efter vad jag skulle äta till middag senare och efter två timmar hade jag fortfarande inte bestämt mig. Alla gick runt med så himla god mat överallt, men jag kunde inte hitta vart de hade köpt allt. Till slut slutade jag upp med ett alltid säkert kort; indisk curry. 







Love this guy



Sedan fick jag ta bussen tillbaka till city och igårkväll när jag var ute och gick gick jag förbi en bio som jag tyckte såg jättemysig ut och bestämde mig för att gå på bio ikväll. Jag var ganska säker på att jag sett den biografen nära där jag bodde så jag hoppade av bussen där men ju längre jag gick, ju mer gick det upp för mig att jag faktiskt hade sett den biografen jättelångt hemifrån, haha. Men jag gick dit iallafall, trots att det var en bit. Delvis för att jag inte ville gå hem till mina jobbiga rumskamrater som spelar den där skitdåliga musiken. Bion hade platser kvar för kvällsvisningen av den nya filmen med Johnny Depp: Black Mass så jag köpte mig en sådan. 50 riksdaler kostade en biljett. Det är annat än Sveriges 130 kronors-biljetter. Sverige är ett jävla rån hela landet. 
 
Om ni nu skulle fråga mig ifall jag tycker att filmen var bra så kan jag bara säga Jag vet inte. För jag såg den inte. Eller jag såg den, för jag tittade, but I didn't pay any attention at all. Jag tänkte på allt annat än vad som sades. Har inte den blekaste om vad den filmen handlar om. Jag tänkte på Sydney, på mina kommande resor, på crossfit, på träning, på allt annat än filmen. Hela filmen. Så tankspridd och trött. Men det var skönt att få sitta ner lite iallafall. Och jag slapp hiphopmusiken i mitt rum.
 
Kommentera inlägget här: