2-5 oktober - Noosa Bush Camp

Söder om Hervey Bay (där jag åkte ifrån till Fraser Island) ligger Noosa. Jag började min vistelse i Noosa med att åka rätt ut i ingenstans och bo på ett Bush Camp i tre dagar.


Köket. Brödrosten till höger tho










Våra hängmattesängar. Sov riktigt gött.


Campköket


Vår vattenkran. Det godaste vattnet jag har druckit i Australien. Det har en tendens att smaka klor, men detta vatten var det renaste spring water vi någonsin skulle få dricka sades det och det smakade fantastiskt.


Dag två var vi en grupp som gav oss ut och paddlade kanot en mil på the Everglades. Det finns två everglades i världen, one in Florida och one här i Noosa. (one för jag vet inte ifall det är ett eller en everglades...)














Väldigt peacefull

Våra två kommande och sista nätter fick vi sova i tält istället för hängmattor i hyddor. Som tur var räckte tälten så att man kunde ta sig ett eget tält och jag fick min första natt för mig själv. Lite eget space.
 
Det var verkligen ett bush camp mitt ute i nowhere. Vi hade köpt med oss mat och alkohol för alla dagar för nåon affär skulle vi inte komma att se förrän vi åkte tillbaka till civilisationen. Någon täckning på mobilen och andra roliga saker sa jag också hejdå till innan vi åkte dit. Men det var ett skönt break. Det fanns ingenting att göra förutom att paddla kanot, läsa och titta på film på deras tv. En upplevelse från allt annat man upplever och lever mitt i. Jag må vara en stadstjej innerst inne men jag är glad att jag också inte alls har någonting emot att bo mitt ute i naturen utan någonting. Nu fanns det ju visserligen rinnande vatten, utrustat kök och varma duschar vilket gjorde det helt smärtfritt. Jag tyckte att det var mysigt och värt det. En behöver uppleva sånt här också, annars äre inte på riktigt.
Kommentera inlägget här: