28 september - Fraser Island

Nästa morgon gick vi upp klockan fem, checkade ut klockan sex och sedan åkte vi i fyra stycken bilar iväg till Fraser Island - världens största sandö. Vi hade en guide med oss i bilen längst fram och sedan turades vi alla om att köra våra bilar.


Fem holländare, två tyskar och jag i vår bil


Färja över till Fraser




SÅ STORA?


Mot Lake Wabby






Lake Wabby


Roxanne


Månen när den kom upp den kvällen




Swedeeeen


Jag stod för kortspelandet och var dealer och allt vad det innebar med min kortlek från Sverige. Jag tänkte inte långt när jag tog med den utan tänkte att alla kortlekar måste väl se likadana ut i hela världen med färger och så, men tänkte inte alls på att det står D på damerna, Kn på knäcktarna i de svenska kortlekarna och Q och J i de engelska, och dessutom E för Ess i svenska lekar, morsvarande A i engelska lekar. Det blev kaos när folk inte alls ville förstå att Kn INTE var en kung. D står för Queen, för femtioandra gången! Nä, jag skall köpa mig en engelsk kortlek här för den där diskussionen med att Kn och K inte är samma orkar jag inte ta igen, haha. Det var alldeles för svårt att få in i huvudet på icke-svenskar.
Kommentera inlägget här: