7 oktober - Noosa

När jag gick upp i morse för att käka frukost såg jag att något jävla stjärtnylle hade ätit av min mat som jag satt i köket, OCH SKRIVIT MITT NAMN PÅ. Det jag hade tänkt äta till frukost vad uppätet. Alltså number one rule när du backpackar och sover på hostel: DON'T EAT FOOD YOU DIDN'T BUY YOURSELF. DICKHEAD. Fan vad irriterad jag blev. Man har ju hört om det och nu var det min tur att vara med om det. Generöst nog hade den jäveln lämnat mina havregryn så jag kunde nödlösa det med att göra gröt, men då hade ju någon druckit av min mjölk också?! Jag var så arg. Nu står min mat på min säng. Idioter. 
 
Jag käkade grötfrukost och stack sedan iväg ner till stan. Jag kollade in The main beach idag och gick långsamt och kikade i butikerna. Jag var faktiskt ute efter en svart kofta så att jag kan slänga den koftan jag har med mig som jag inte gillar, men inte någonstans kunde jag hitta en tjock tröja. "Det går mot sommar så vi säljer inte vinterkläder". Det är lite kyligt att åka långa bussresor ibland och vara ute på kvällarna, men det kunde man inte rusta upp sig för här. Jag var ute och gick i timmar. Hundratals olika nagelsalonger, span och massageställen. Det känns lite lyxigt här. Och så mysigt. Jag gillar det verkligen. 

The main beach







När jag var på väg hem till mitt hostel igen, gissa vilka jag springer in i för tredje gången på tredje stället? Andrea, Ellen och Johanna från Norrland som jag gjorde The whitsundays med! Det känns som att vi alla jagar varandra här på ostkusten, haha. 
 
Imorgon tar jag morgonbussen till Australia Zoo som är Steve Irwins zoo och spenderar en heldag där. Jag är faktiskt excited över det. Sedan åker jag därifrån ner till Brisbane och spenderar ett par dagar där. Lite stadsliv för första gången på veckor.
Kommentera inlägget här: