3 mars - Melbourne

Här är lite saker som har hänt efter trippen längst med Great Ocean Road:


Denna fina fantastiska norsksvenskan har fyllt 26 år och firats med birthday lunch och drinkar på kvällen där hon fick testa att ära känguru för första gången!




Tove har dragit med mig på volleybollmatch som hennes supervisor spelade, haha. När vi berättade för Minna att vi skulle iväg och kolla på volleyboll sa hon "Jag har aldrig hört något mer random". Någon gång skall ju vara den första man kollar på volleyboll!


Volleybollmorsan


Tobbe och Micke (personerna nummer tre och sex) har spenderat två månader på Tasmanien och plockat blåbär men kom tillbaka och sov på vår soffa i två nätter. Så kul att de kom och hälsade på innan de drog vidare till Adelaide! Efter volleybollen blev det lite vardagsdricka med världens härligaste gäng verkligen.




En oskuld jag fortfarande hade kvar var min sushioskuld, vilken jag lät Tove ta med mig. Nej, det är sant, jag är snart 23 och hade inte ätit sushi i mitt liv. Jag har aldrig gillat sea food i mitt liv och har varit skeptisk till sushi men här i Australien blåser lärdomens vindar och det var dags att testa. Jag kan säga som så här; Jag åt nästan upp det men jag kommer nog inte äta det igen. :) Det var inte gott, men inte det äckligaste jag ätit heller. Det är det där sjögräset som ställer till det för mig och som jag har svårt att svälja. Men nu är det gjort!


En kväll var Tove ute och tog ett par glas vin med en vän på en bar där hon också beställde in en ostbricka. Hon blev helt såld på en av ostarna och frågade vart man kunde få tag på den osten och fick svaret att det fanns i den här lilla restaurangen/butiken så vi gick dit och åt ostlunch en dag. Vilken vardagslyx!





Tove dansar salsa en kväll i veckan och har nu avklarat sin första kurs och det firade hennes grupp och de andra grupperna med att hålla en stor dansfest. Tove har pratat om den här festen sedan hon började dansa för över en månad sedan och en sån här stor kväll kändes dumt att missa så jag hängde på på dansfest. Jag fick bekräftat för mig att jag inte har någon dans i kroppen och bör hålla mig till något mindre glamoröst som typ crossfit. Tove däremot har blivit en riktig pingla på salsa!

Graduation group!


På gatan jag bor på anordnades det en jättestor Greek Festival (största grekiska festivalen i världen tror jag som är utanför Grekland. Inga säkra källor på det, men fick höra det) med massa grekisk mat och dans och musik som Nathalie och jag gick på. Lite pommes med grekisk fetaost!




Sen vackra solnedgången som vi får skåda på kvällarnai fönstret mitt emot, vi som råkar ha balkongen på fel sida.


Minna har varit i Australien och Melbourne i flera månader utan att ha åkt till IKEA. Inte klokt. En given IKEA visit med Lovisa och Minna med köttbullar, lösgodis, skorpor och knäckebröd.


Jag köpte med mig kardemummaskorpor hem till familjen och bjöd vår flat mate Tom från Vietnam på hans första skorpa någonsin!

Och en bättre mugg till mig har jag aldrig hittat. Jag behövde den.
Kommentera inlägget här: