1 maj - Sydney

Igår var jag utmattad både fysiskt och mentalt och brydde mig inte om att göra någonting. Idag vaknade jag upp mycket senare än jag tänkt och planerat. Möjligt att jag tog igen en massa timmars sömn.
 
Först stod jag och kikade ut genom fönstret när ett jääättelångt första maj-tåg gick förbi.

Och sedan fick jag ÄNTLIGEN träffa den här fina igen! Emma, som bodde med vår lägenhet i Melbourne och som jag kände redan innan jag flyttade in i den lägenheten men som lämnade oss tillsammans med Danni för att flytta till Sydney. Det var någon gång mellan jul och nyår som de flyttade och jag var så ledsen när de gjorde det och jag har saknat Emma sedan den dagen de flyttade och det var helt underbart fantastiskt att få se henne igen idag och bara sitta och tjöta nonstop en hel dag.
 
Först tog vi oss en brunch på ett mysigt café i stan, sedan låg vi i solen i en park för att sedan komma på att vi ville ha kaffe så vi tog oss en fika på Starbucks. Käftarna (mest min) gick konstant och jag har så himla roligt med Emma och vi tänker och känner så lika om livet. Jag vet att nästa gång vi ses är det i Sverige och även om jag inte längtar till Sverige så kan jag inte vänta tills vi ses igen och har vår reunion på svensk mark.
 
Vilken underbar heldag i Sydney. Så glad att Emma är här och hade tid att träffa mig. Jag kommer sakna henne varje dag tills vi ses igen, precis som jag gjort i fyra månader sedan vi sist sågs.
 
Nu är jag tillbaka på mitt hostel, har packat min väska och lagt fram morgondagens outfit. Imorgon bär det av mot helt nya äventyr. Den jobbigaste delen med hejdån i Melbourne är över och jag är redo att testa någonting nytt. Jag kan älska det, jag kan hata det, men jag är nu riktigt taggad på att få testa. Jag åker med bonden ut till hans farm imorgon, 2-3 timmar ut på landet och kommer få uppleva ett liv som är motsatsen till det liv jag har levt de senaste månaderna. Jag ser fram emot det. Jag är här för att uppleva så mycket jag kan.
Kommentera inlägget här: