30 december

Jag har så klart massor att skriva om angående min amerikanska jul och allt det där, men så skall ju tiden finnas. Jag har haft min weekend off och varit helt ensam hemma hela helgen så tiden har funnits, haha, men så skall man ju sätta sig och göra det också. Jag ska. En annan dag.
 
Men imorgon är det nyårsafton och jag_kan_ej_fatta_det. Jag kom till detta land i AUGUSTI. Imorgon är det sista dagen på detta året. Jag har inte haft några som helst julkänslor och jag har inga nyårskänslor heller. Det suger att vara minderårig, haha. Dagen innan nyårsafton i Sverige har under många år varit en sådan där dag för mig när jag typ inte kan sova pga för excited. Festen of doom hålls ju på nyårsafton liksom. Jag hade kunnat skriva om några roliga aftnar här, men så läser ju min pappa. ;) Nä, nyårsafton har under några år varit galna nätter för mig och mina kompanjoner hemma i Sverige och jag sitter här och tänker tillbaka på dem nu. När Anton och jag kissade på avenyn, när Erika och jag skulle köpa raketer men köpte tårtljus och när Evelina envisas med att bjuda på champagne. De galnare berättelserna stannar mellan oss men så minns man ju den bakfyllan man hade i fyra dagar efter en nyår. När jag inte åt någonting på fyra dagar och sedan inte kunde ha på mig min morgonrock på typ ett år för att jag hade haft på mig den under denna bakfyllan och känslorna came back to me med en gång när jag satte på mig den igen, haha. Det är lite sorgligt att inte ha samma "herregud, imorgon smäller det"-känsla när jag springer omkring och ser till att jag har allting inklusive strumpbyxor och glittersmink. Men jag är ändå helt galet excited för att få se detta imorgon på mitt tolvslag;
 





The Space Needle will light up och det lär bli helt sjukt. Och efter att detta här hänt så är det ett NYTT ÅR. Alltså jag blir så himla stressad av nya år. Nyårsaftnar känns alltid som en käftsmäll som bah "GÖR NÅGOT MED DITT LIV". Alla medelålders människor skrattar åt mig nu och tycker att jag är för ung för att känna så, men så vet jag att alla mina jämnåriga känner precis likadant. Den sjuka stressen över att man skall komma på vad man vill göra med sitt liv. Och även om jag är mitt uppe i att göra något med mitt liv nu här i USA så vet jag att denna upplevelsen har ett slut och att jag måste komma på någonting annat att göra. STRESSEN. Jobbigt att stå inför valen men så är jag också glad att jag står inför dem och att mitt liv inte är hugget i sten. Jag har fortfarande oändliga möjligheter.
 
Jag tänkte bara visa er några googlebilder på vad som väntar mig imorgon och en summering av 2013 kommer i ett annat inlägg. Som jag kommer skriva om två eller tre månader eller så. För att jag är världens lataste.
 
Nästa gång jag sitter vid datorn kommer det att vara ett nytt år i Sverige så redan nu vill jag önska er en fantastisk nyårsafton och en grym start på det nya året! GOTT NYTT ÅR!
Jenny:

Gott nytt år Isabelle :)
Tänkt flera gånger att jag ska skriva en hälsning (lite titt som tätt tittar jag in här)
Tack så jättemycket för julkortet vi fick till oss på Ekbacken <3
Du verkar ha det gött i staterna, härligt!
Försök njuuuta av ungdomens år ;) plugga vidare kan du göra om några år, ingen brådska. Jag funderar fortfarande (trots utbildning) vid 32 års ålder på vad jag vill bli när jag blir stor,, kan ju fortfarande skola om mig och ända hinna jobba minst 25 år till efter det.. gaah!

Jag beklagar verkligen att din mamma inte längre finns hos dig, kan inte ens föreställa mig.

Ha ett underbart 2014 i USA, så kanske vi ses i Partille någon gång. Men Emilia, Jennie och jag drar från Ekbacken till ny förskola i Mölnlycke, så där syns vi tyvärr inte.
Massa kramar / Jenny (den äldre;)

Frida:

Hej kära du! Jag ser att du har det bra i USA, herrejävlar vad du har börjat träna! Får ju världens sämsta samvete här borta, bara så du vet!

Hoppas du hade en rolig nyårsafton trots ingen av oss va där, dock så är det ju egentligen inget nytt att inte jag är med dock...

Jo, nu är det såhär att jag ska dra mig hemåt (alltså till Svearike) i en vecka för att hälsa på Jenny Penny och Evelina och jag skulle tycka att det vore hur festligt som helst om det gick att skypa med dig under tiden som jag befinner mig hos dem. Som den gamla goda tiden fast i dator form då. Skulle detta kunna vara möjligt tror du? Jag åker hem den 8 feb och stannar till och med den 16 feb.

Ha det så gott så länge så hörs vi förhoppningsvis längre fram!
Puss och kram!!!!!

Svar: Hej, min rara!
Jo, jag lever och frodas här borta, antar jag. Jag funderar på att sluta skriva om träningen (även om jag delvis har gjort det för mig själv för att kunna titta tillbaka på min hälsoresa) för att det stressar så många läsare. Låta detta vara en au pair-blogg och skriva dagbok om träningen istället. Hatar att det bidragit till någon slags tränings-/hälsohets. Jag har bara varit glad att motivationen har varit på topp, men har sett att det har bidragit till hets för andra som jag INTE vill vara en del av. Men jo, min kropp är hälsosammare nu för tiden!

Ja, många minnen från nyårsaftnar med er väcktes till liv på nyårsafton. Jag fick mig en nyårsskype med Jenny så jag fick en liten dos. Men kvällen var ju långt ifrån så grym som vi har haft det! Hoppas att du hade en grym afton, du med!

En fullkomligt GIVEN skype när ni är tillsammans! Den 9 feb skulle passa mig bäst. Typ si sådär kl 15, svensk tid. Du har precis kommit till Sverige dock, men på vardagarna är det svårare att få tid. Let me know what you think!

Ha dé riktigt g!
PÖZZ
Isabelle Hagberg

Kommentera inlägget här: