27 februari - Mitt nya Au Pair Room

Jag kollar runt lite på mitt Au Pair Room, som ser mycket mer annorlunda ut än vad det gjorde när jag skrev min ansökan. Nu ser det ut som det kommer det kommer att se ut under hela mitt år i USA. På många utav punkterna står det än så länge bara "denna informationen kommer när du har matchat med en värdfamilj". Men det finns massa bra information här!
På en sida finns det massa videos med en kvinna som berättar allting man behöver veta innan sin avresa. Hon påminner om massa saker som att man skall komma i tid till flygplatsen eftersom att köerna kan vara långa, och att man skall söka till visum så fort man kan efter att man har matchat med sin värdfamilj eftersom att tiden för att få sitt visum kan vara lång. Hon berättar också var de tycker att man skall packa och inte packa, "tänk på att du kommer att shoppa i USA", haha. Hon berättar också att man skall tänka på att det är billigare att checka in två väskor än vad det är att checka in en överviktig väska osvosv. Det känns som att hon nämner i princip allting man behöver tänka på så så jag tror att lyder jag bara vad hon säger och det som står så kommer jag inte att glömma någonting. Feels good.
Kommentera inlägget här: