29 september

Snälla, mamma, lämna mina drömmar. Om jag lovar att tänka mer på dig på dagen, kan du lämna mig på natten då? På dagen kan jag välja själv hur jag vill tänka på dig. Nu när hösten är här tänker jag ofta på de mysiga stunderna vi hade vid ditt köksbord när vi drack te och åt smörgåsar i skenet av bara de ca tjugo tända ljusen på bordet. Jag tänker på den där promenaden vi tog till Kåsjön, innan jag började jobba. När du hade med dig smörgåsar trots att jag sa att jag inte ville ha bröd, men något i ditt mammahjärta sa till dig att ta med det ändå. När vi hade var sin termos med te och du sa när vi skildes åt "jag kommer leva länge på denna promenaden, Isabelle". Leva länge. Jag vill tänka på de stunderna. Jag orkar inte längre gråta hysteriskt i drömmarna för jag är utmattad utav det när jag vaknar. Jag orkar inte drömma att du kommer att komma tillbaka. Ibland när jag vaknar kan jag tro för en halv sekund att det verkligen har hänt. Jag orkar inte den paniken i drömmarna jag får av att du kommit tillbaka och att jag får en sista chans att rädda dig och att jag måste göra allt jag kan. Snälla lämna mina drömmar för de har spårat ut totalt.
 
Jag vaknade upp efter lite shitty nightmares men lyckades faktiskt somna om och vaknade igen efter ytterligare nightmares vid niotiden. DET är var jag kallar sovmorgon deluxe! Men jag gick också och la mig rätt sent igår eftersom värdpäronen kom hem sent efter deras date night. Jag gick upp och tog mig en dusch eftersom jag inte skulle åka till gymmet idag, och sedan gick jag upp och kokade ägg och te till frukost. Värdmamma satt och pratade lite med mig eftersom att jag måste hitta den där klänningen till bröllopet vi skall på nästa månad och hon gav mig lite tips på affärer. Jag var sedan så hurtig och seriös att jag gjorde i ordning min lunch och två mellanmål eftersom att jag visste att jag skulle vara ute hela dagen och behöver äta så jäävla många gånger om dagen. Det fanns lite left over kyckling som jag la i en burk tillsammans med lite grönsaker och så tog jag med mig frukt och skinkknäckebröd och stoppade allt i väskan. Jävligt seriös. Sedan åt jag frullen och tog bussen downtown. På bussen pratade jag med Emma i telefon och var inte det minsta avundsjuk på hennes bakfylla, haha. Det kan ha sina fördelar att vara minderårig. ;) Jag sprang omkring och letade efter en affär som värdmamma tipsat om men kunde inte hitta den så jag gick in på Nordstrom istället och kikade runt på klänningar där. Inte jätteroligt utbud men jag hittade faktiskt en blå klänning som jag köpte. Usch vad jag verkligen inte gillar att bära klänning. Den varken satt skönt eller snyggt men jag är DONE med klänningsletandet nu så jag köpte skiten. Jag kommer ändå bara att använda den en enda gång. Och så behöver man ju skor till kaoset också som jag måste hitta. Inne i samma affär hittade jag också ett par jäääättemysiga tofflor med massor utav mysigt ull inuti (fejk hoppas jag) som jag tog med mig hem. Jag springer ut och in genom ytterdörren ibland när jag hjälper värdmamma ut med ungarna eller när jag slänger sopor osv och har velat ha ett par tofflor till det, så check. Lite annat skräp hängde med mig från Nordstrom också och vi pallrade oss vidare till H&M. Där köpte jag mig vantar, halsduk, mössa och ett par degbrallor. Hösten, come at me nu. Sen kikade jag runt lite, åt min lunch från min lilla lunchlåda och sen tog jag bussen till mataffären. Jag har inte vetat hur man tagit sig dit med buss innan men fick klurat ut det och åkte dit för att kolla efter te. Sverige har ett sjukt mycket större utbud vad gäller teer. Lipton hade typ fyra olika smaker, och det var smaker jag inte ens brydde mig om. Så kasst. Jag köpte de amerikanska märkena innan, men de är ju verkligen inte goda. Jag gav det en ny chans och fick med mig fyra olika amerikanska teer hem iallafall och testade en utav dem ikväll och det var så galet äckligt att jag inte kommer dricka det igen. Uh, saknar jordgubb, svartvinbär, vanilj, forest fruit. :(
 
Hela detta kalaset tog cirka sex timmar och jag var färdig för hemfärd efter te-letandet. Jag lyckades klura ut bussvägen tillbaka till downtown och därifrån tog jag bussen hem. Väl hemma hade familjen vänner på middag och jag slog mig ner och fick smakat en liten bit lax från värdpappas tallrik och en liten bit potatismos och något grönt till grönsaker men jag är inte ett big fan så jag var färdig med middagen där, haha. Actually, laxen smakade inte så äckligt som jag föreställt mig. Jag har ju ätit lax förut och det har varit fruktansvärt äckligt, men denna laxen smakade inte så mycket fisk. Konsistensen är fortfarande fiskig så jag lär inte laga det till mig själv, men ändå... mina värdföräldrar verkade mycket stolta. Lite grönt och steamat fick jag i mig också utan att spotta ut det så det går framåt.
 
Vi satt och pratade lite vid matbordet och jag hjälpte till att duka av och diska och sen kokade jag mig det galet äckliga teet och gick ner på mitt rum. Nu försöker jag att tycka om det men kan inte så jag skall nog bara hoppa i säng. Halv tio - SÅ DAGS.
 
Hur mysiga?
Ida:

Vad hände med din mamma? :(

Svar: Hon dog.
Isabelle Hagberg

Andreas :

<3

Kommentera inlägget här: