14 augusti

Innan jag drar igång reseinläggen får det bli ett inlägg om mina sista dagar i Seattle. Vilken tid!

Jasmine kom till oss i torsdagskväll. Jag jobbade som vanligt under fredagen och hon skuggde mig och lärde sig. Funkade kanoners! En vanlig jobbfredag och sedan väntade en ledig sista helg. Yum yum yum! På fredagskvällen åkte jag ner till hamnen för att käka middag och ta ett par drinkar med Sarah och Tiffany från gymmet. Vilka ladies, som jag kommer sakna så! Sarah frågade ut mig på middag och jag fick med Tiffany och det var det sista vi fick gjort tillsammans och sista gången jag såg dem för den här gången. Supermysigt på en uteterass vid hamnen i solnedgången och hela Seattle lystes upp. Seattle är som vackrast nu.
 
Jag messade ju Beth med en gång när jag fick reda på att jag var ledig i helgen och hoppades på att hon kunde hänga lite under lördagen som en sista grej, och som den amerikanaren hon är bjöd hon ju ut mig på några vänners båt. Jag hade träffat båtägarna förut och kört en team workout med en utav dem på gymmet en gång. Vilken fantastisk upplevelse! Alla upplevelser med Beth blir fantastiska av umgänget, men mer Seattle blir det inte än vad vi gjorde. Vi tog motorbåten ut på Lake Union och stannade för att dricka vin, tjöta, glo ut över staden som omringade oss och bada lite.
 





Några bekanta till mina vänner hänkade och knöt fast sin båt i vår.


As much Seattle as you can get.


Som de crossfitters vi alla är blir det ju så klart handstands och cart wheels på the lily pad.



Beth körde hem mig efter vår fantastiska båttur och utanför mitt hus satt vi i bilen och pratade en lång stund. IT'S KILLING ME att hon blir kvar i Seattle när jag åker till Sverige. Jag hade gjort vad som helst för att ta med henne hem. Hon känns som en storasyster. Vi tjötade om allt och jag försökte ytterligare en gång förklara för henne hur den svenska kulturen fungerar och hur olik den kan vara den amerikanska, för hon har lite svårt att förstå det, haha. Annars lärde vi känna varandra ännu mer och avslutade med några kärleksfulla ord innan jag gick in och hon drog sig. Jag gick in och mötte Jasmine och vår babysitter som hade haft ungarna denna kväll. Jag snackade lite med dem, fick sagt hejdå till vår babysitter när hon sedan drog hem när värdföräldrarna kom tillbaka efter date night. Mina planer för resten av kvällen var up in the air och jag var så trött att tårarna rann, men när Anna ringde och sa att hon och Laura tog bussen ner downtown om en kvart så kastade jag på mig festkläderna och drog ner jag också. Jag ville ta vara på varenda minut av min sista helg i Seattle. Vi fick hänkat med några amerikanare och lyckades få betalt inträde av dessa till en av klubbarna, men stannade inte länge. Sedan gick det bara utför för alla och det spårade ur så när jag sett till att mina vänner hittat Hanna och hennes au pair-kompis klockan 2 (då en av våra favvisklubbar släpper in 18+ istället för 21+) så drog jag hem. Jag var hemma vid tre eller något och däckade gött på soffan.

På söndagsmorgonen drog vi ut och seglade, hela familjen. En var ju lagom trött, men är en krigare som vart med om värre! Hela familjen + Jasmine och jag drog ut med båten, första gången för Jasmine och sista gången för mig. Mysig båttur i perfekt väder! Efter det drog vi hem och tvillingarna sov middag medan jag gjorde detsamma. Jag var så trött att jag inte kunde hålla ögonen öppna så jag crashade på madrassen i mitt och Jasmines rum. Sov en stund innan värdpappa kom in och sa att det var dags att åka iväg igen till hans bror för lite family garden party.


Ungar + pappor badade i värdpappas brors nya pool medan jag satt och pratade med Omi & Opa. Jag älskar de två så mycket! Sedan käkade vi alla pizza och bara hängde i trädgården. Så himla rolig och mysig familj det är.


Haha, världens bästa Opa!
 

I tisdags drog jag med Jasmine och Addie till Omi och Opa. Vi käkade lunch och ballerina + singoalla som jag lyckats hitta i den skandinaviska butiken till Omi & Opa. Addie och Omi tog sig en simtur i poolen medan Opa och jag visade Jasmine runt i byggnaden. Det är ju en fantastisk byggnad med en sjuk vy över hela Seattle. Lite senare fick vi dra oss för att lämna av Jasmine downtown där hon skulle möta värdmamma och springa lite ärenden. Addie och jag hade lite tid att döda innan simlektionerna så vi drog till mitt gym, haha. Jag kunde inte hålla mig, jag hade inte varit där på så länge nu. Addie var himla excited också. "Oh yea, I really wanna see what you gym looks like!". Så vi drog dit när inget pass hölls men jag visste att Beth skulle vara där och göra annat ändå så vi hälsade på henne och hängde en kortis. Direkt därifrån drog vi till en lekplats och lekte av oss innan vi hämtade upp bröderna. Vi drog till förskolan och jag fick sagt hejdå till deras lärare för sista gången och sedan drog vi till poolen. Alla ungar bytte om och lagom till att Addies lektion började fem så kom värdpappa och tog över. Jasmine hade också blivit lämnad vid poolen av värdmamma för att hon och jag skulle åka iväg på kvällen. När värdpappa tog över vid poolen så gjorde han det för sista gången för mig och jag vandrade därifrån som arbetslös i princip, haha. Där och då var mitt au pair-jobb över. Jasmine och jag gick till bussen för att vårt au pair event hölls ikväll och vi skulle se Mariners spela (baseball)! Jag visste att vi skulle se baseball som ett event så jag hade inte gjort det innan pga väntade på denna kvällen så det blev min första baseballmatch. Mer spännande grejer har jag varit med om, men det var kul ändå!





På onsdagmorgon var jag som sagt uppe med tuppen och fixade mig för att lämna staden.



Sista gången jag såg dem lämna huset. Älskade, älskade barn. <3
Kommentera inlägget här: