23 maj

Mitt års bästa vecka har just passerat. Jag hämtade upp moster Helene och kusin Filippa på Seattle flygplats förra fredagen och har sedan dess levt i någon slags veckolång drömbubbla. Igår släppte jag av dem på flygplatsen igen och åkte sedan tillbaka hem till den vanliga vardagen, medan de åkte tillbaka till Sverige. Som jag önskar att alla veckor kunde sett ut som den här. Men det hade varit alldeles för lyxigt för att kunna hända.
 
Så, som sagt hämtade jag upp Helene och Filippa på fygplatsen förra fredagen. Jag hade ett rent helvete med att hitta parkeringen och fattade inte vart man skulle köra in eller någonting så jag kom senare in på flygplatsen än vad jag tänkt. Jag hade tänkt att jag skulle möta dem direkt när de kom ut från sin gate typ, så som jag gjorde med pappa och Linn, men det blev ju inte av. Istället gick jag till den baggage claim som jag trodde var deras men efter cirka en timma var de fortfarande inte där. Jag hade bara min amerikanska mobil med mig till flygplatsen och hade glömt att lägga in deras mobilnummer i den, trots att det var den enda jag påminde mig själv om hela dagen. Som tur var så fick jag tag på pappa i Sverige och han kunde skicka Helenes mobilnummer till mig. Phew. Jag hade fått mer användning utav det ifall Helenes telefon varit på dock. Jag sprang runt som en yr höna och försökte lista ut vart de kunde hålla hus, men utan resultat. TILL SLUT slog Helene på sin telefon och jag fick tag på henne. De var inte i närheten av alla ställen jag hade letat på och de försökte lista ut vart deras väskor var. Det visade sig att väskorna var kvar i Paris. Så klart. Antingen så är pappa och Linn kvar i New York eller så är Helenes och Filippas väskor kvar i Paris. Något skall det ju vara. :) De var på väg till Deltas office för att anmäla försvunna väskor och där mötte jag dem. Efter nio månader. <3 Så härligt att få se dem. Det var full rulle med anmälan så det var först ute på parkeringen som vi sa hej på riktigt, haha. Några väskor fick vi inte med oss ut till bilen när vi styrde kosan mot det hotell de skulle bo på. Kalasfint hotell precis bredvid the Space Needle.
 

Jag hann bara släppa av dem vid hotellet innan jag fick åka hem och hämta upp alla kids och det där, eftersom att jag jobbade som vanligt.

 
Jag hade redan på torsdagskvällen packat min väska så när båda värdpäronen kommit hem fick jag lov att sticka iväg tidigare och tog mitt pick och pack för att checka in på hotell över helgen. Är man ledig så är man. Jag kom ner till hotellet tidigare än vad jag hade sagt eftersom att jag slutat tidigare och frågade i receptionen i vilket rum Helene och Filippa bodde. Receptionen kopplade mig till rummet på deras telefon och när Helene svarade "Hello?" drog jag till med "Ja, hej, detta är receptionen som talar" och tog för givet att hon skulle fatta att det var jag, men istället går hon på det och säger "Ja, hej!", helt seriös, haha. Jag som hade tänkt att hon skulle fatta att det var jag blev lite ställd och började skratta och fråga varför hon trodde att receptionen skulle tala på svenska, haha. Hon gick på det fullt ut verkligen. Jag fick rumsnumret och kom upp på rummet. SÅ GÖTT med en helgs SEMESTER. Med mig hade jag också packat extra kläder till de båda eftersom att de inte hade sina egna väskor. Det blev goa degbrallor och Nikeskor när vi på kvällen drog ut för att äta italienskt.
 



Vi gick och gick en bra bit downtown innan vi drog oss tillbaka till hotellet och i hotellbaren där stackars Filippa inte fick komma in tog Helene och jag oss en liten kvällsdrink. Sedan tog vi oss alla en god nattsömn i queen sized hotellsängar.
Kommentera inlägget här: