6 oktober - Noosa

Idag var min första heldag i civilisationen i Noosa. När jag var i Sydney i början av resan och fick höra om Noosa brydde jag mig inte speciellt mycket om det. Dessutom skulle jag ju på ett BUSH CAMP där och tänkte att det var säkert en liten håla som egentligen inte var värt att se, och dessutom heter det NOOSA (hur bonnigt?). Men så ändras ju planerna ofta när man backpackar. Mest för att man lär sig så mycket på vägen av alla människor man träffar. Och jag fick höra historier om vilket paradis Noosa tydligen var och inte alls någon liten håla, och där har vi ytterligare ett bevis på att man inte skall döma innan man vet. Nu är jag här i Noosa och så vackert! Det är en riktig turistort med den mysigaste gågatan jag har sett i Australien so far. Efter att ha varit ute vid The whitsundays, sedan på fraser Island och efter det bott på bush camp så kändes det faktiskt bra att få se lite asfalt och lite butiker. Men fortfarande långt ifrån storstad. Supermysigt och vackert; skippa inte Noosa om du är här.

Idag gjorde jag Noosa National Park. Det är nog nummer ett på listan över saker att göra. Parken är enorm med fantastiska vyer, natur och skog. Jag var nog inne där i en tre timmar eller något och bara gick runt.


Hittade till slut till det här: 





Här satte jag mig en stund och tittade ner på en sköldpadda som kom upp till ytan lite då och då. Fantastiskt.

Jag hade ingen plan utan gick bara runt, men tror jag fick sett hela parken nästan. Utanför parken ligger The main beach som väl då ligger typ på andra plats över saker att se. Jag stannade inte till där idag för jag har sett hundra stränder sedan jag kom hit och alla är lika vackra men lika fint vatten så man har börjat ta det där för givet. Jag gick istället till Hasting St och käkade sen lunch. Så mysig gata.

 
Jag älskar Noosa. Alla älskar Noosa.
Kommentera inlägget här: