15 augusti - Magnetic Island

Jag har lämnat Townsville och tagit färjan ut till Magnetic Island som ligger precis utanför. Wifiet är svindyrt per dygn så jag tänker inte köpa det för hela vistelsen. Bastards. För tillfället är jag på mobilen. Men jag bor på ett helt fantastiskt ställe precis på stranden i en typ av bungalow och har idag åkt runt på en hyrd moped, fått hålla en koala, en bäbiskrokodil, ödlor, en orm och fått pussas med fåglar. Jag har aldrig mött en orm eller ödlor förut och tog för givet att jag skulle vara rädd, men inte det minsta. Jag älskade att vara ormen! Vill ha min egen! Men jag gillar fortfarande inte alls idén att de är på djurparker för att underhålla oss människor. Jag hade hellre inte träffat dem och vetat att de fick vara fria.

Jag träffade mina gamla roomies från Townsville här och hängde på dem när de hyrde mopeder, innan jag ens hann checka in. Vi körde till en plats där vi gick en promenad och såg VILDA KOALOR. En koala hade sin bäbis på ryggen. Mitt liv är så fulländat. Can't wait to show you pictures! Nu har jag sett vilda koalor, kängurus, krokodiler, brown snake, ödlor, cassowary, papegojor. Älskar alla djur. Matade vilda papegojor idag; är helt sönderriven. Jag vill backpacka föralltid.

Pics when WiFi!

Här har ni så länge en printscreen på en googlesökning på vart jag befinner mig. 

Kategori:
Kommentera inlägget här: