29 maj - Mors dag

 
 
Ifall den här vackra kvinnan hade fått vara här på jorden idag hade hon firat sin 23:e mors dag som mamma. 
 
Både mitt och Linns hjärta firar dig idag, mamma. Vi firar att vi fick vara i din mage i nio månader och sedan födas för att växa upp till egna starka individer. Vi firar att vi har fått ha en mamma och vi är tacksamma för allt du har lärt oss och för den uppfostran vi fick. Du har lärt och visat mig så mycket, mamma. Att du var världens mest genomsnälla och omtänksamma person gick ingen förbi. Alla mina vettiga värderingar har jag fått ifrån dig. Människors lika värde har alltid varit basen i den uppfostran du gav mig, och det har satt sig i mig. Idag är ingenting viktigare för mig.
 
Den uppfostran du gav mig är grunden till vem jag är idag. Du lärde mig att aldrig döma folk, aldrig se ner på någon och att alltid hjälpa till om en kan. I livet, och i synnerhet nu när jag reser är jag väldigt tacksam för att du lärde mig det. Jag är stolt över mina värderingar idag och min syn livet. Och jag vet att det är dig jag har att tacka för det. Idag är jag stolt över att vara kvinna och jag låter ingen sätta sig på mig. Det skulle du aldrig låtit mig göra.
 
Jag är också stolt över att få vara din dotter. Alla som kände dig vet hur grym du var. Tänk att hälften av mig är det. Och jag vet att du hade varit stolt över mig idag, och alla andra dagar. Du var alltid stolt över mig. Det är en mammaegenskap som jag kommer ta med mig om jag får barn i framtiden. Mina barn skall aldrig ha prestationsångest inför mig för jag har sett hur stressad det kan göra barn. Det har jag aldrig upplevt hemma, varken med dig mamma eller med pappa. Jag har alltid fått vara precis den jag är och välja själv vad jag vill göra eller bli eller vart jag vill prestera eller syssla med. Den delen av min uppväxt är någonting jag kommer vara för evigt tacksam över. Det har fått mig att acceptera mig själv som den jag är och jag försöker få mina prestationsångestfyllda vänner att försöka känna samma genom att visa dem sidor av mig som du visade mig sidor av dig. 
 
Tack, mamma för att du var den du var. Jag saknar dig varje dag och kommer älska dig till den dagen jag lämnar denna jord. Grattis på mors dag. 
Kommentera inlägget här: