29 augusti

Jag är verkligen exhausted. Från det att jag vaknar till det att jag vaknar nästa gång. Dygnet runt.
 
Jag var uppe vid sju, idag dock duschad och iordninggjord eftersom att värdpappa och jag skulle iväg plus att kidsen och jag skulle ha en playdate senare. Samma morgonrutin som alltid med kläder och frukost och ut i mammas bil för att åka till skolan. Värdpappa och jag drog iväg och jag orkar inte ens prata om det vi gjorde men jag fick chansen att säga ordet FUCK typ 354 gånger i bilen tillbaka och det lättade trycket lite. Jag bad om ursäkt för mitt språk, men jag har hört värdpappa säga det också, därför vågade jag. Jag tror jag pratar bättre engelska när jag är upprörd, haha. Kanske för att jag får lite betänketid att bygga en mening medan jag säger "fucking" mellan varje ord, haha. Varit arg på engelska - CHECK. Men idag är jag glad att jag har just mina värdföräldrar. Jag fick tillåtelse att kalla kärringjäveln jag hamna i luren på för BIATCH och mina värdföräldrar totally stöttade mig och sa att jag jag absolut fick ringa upp henne och vara otrevlig, om det fick mig att må bättre. Nu orkar jag inte prata mer om det, haha.
 
Idag kom vår städerska över för första gången sen jag kom hit. Hon kommer varannan torsdag och är verkligen så härlig! Nästa gång hon kommer vill jag nästan hänga med henne medan hon städar. Hon gör grovstädningen med damsugning och badrum typ. Hur mysig som helst!
 
Sen var det dags att hämta ungar. Vi åkte direkt hem eftersom att vi väntade besök och besök fick vi. Ungarnas kompisar och deras tyska au pair kom hem till oss och lekte, men värdmamma blev arg för att barnen kastade saker och jag kände mig som en värdelös au pair. Det är bara så mycket som pågår samtidigt, både i och runt omkring mitt huvud.
 
Sen drog värddotter iväg tillsammans med båda päronen på picknick med sin nya skola och jag vet inte hur de hade det eftersom att Seattle visade sig från sin rätta sida idag, vad jag har förstått, och levererade både regn och åska. Tvillingarna och jag stannade hemma och bakade kakor, åt left overs och såg på barnprogram innan resten av familjen kom hem. Då började vi packa på riktigt inför helgen. Vi åker till zoot imorgon bitti med barnens skola och direkt efter det åker vi till stranden där vi skall bo till på måndag. Typ alla familjer åker iväg över denna helgen då det är en av sex stora högtider; Labor day. Man skulle kunna tro att vi skall vara borta i två veckor med all vår packning och man skulle verkligen kunna tro att vi skall mätta 56 magar med all den värdkosten vi har med oss till bilresan. Vid halv tio kunde jag checka ut och gå ner och packa min egen väska. Imorgon drar vi och kommer tillbaka på måndag! Ha dé gött haj
 
Svenskt knäckebröd i en plastpåse. Givet.
Kommentera inlägget här: