17 augusti - New York

Vi tar såna goa sovmornar att det är sorgligt. Vi är inte ute förrän efter halv ett. Igår, lördag, var vår sista hela dag i NY och vi fick lite shopping avklarat. (Läs: Emma fick lite shopping avklarat).




Jag spenderade måånga löner inne på Niketown i Seattle och tyckte att en affär med två våningar med bara Nike var rena drömmen. Så kom jag till NY och Niketown där har bara fem våningar...


En given sväng på Forever 21. Också en fem våningar...


NY är bara för mycket. Det är jobbigt och trångt att gå på gatorna vilket gör det mer ansträngande än enjoyable. Jag var bra nöjd när vi gick tillbaka till hotellet för att ligga ner på sängarna i typ fyra timmar, haha. Dagen innan anlände en vän från Göteborg till NY tillsammans med sin vän så vi fixade oss för att spendera vår sista kväll/natt ute.




Emma, Daniel, ich & Kalle. Precis mitt emot Emmas och mitt hotell låg en krog med liveband varje kväll som vi tyckte såg mysigt ut så vi passade på att dra dit grabbarna och kika in stället. Kanonschysst servitris och massa goa drinkar och gott sällskap både runt vårt bord och runt grannborden. Amerikanare, som sagt. Granne = familj.



Suuupertrevlig kväll med alldeles för många drinkar. Eftersom att Emma och jag bodde precis över gatan så bestämde vi oss för att ha efterfest på vårt rum, och om jag skall vara ärlig så är minnerna härifrån ganska oklara, haha... Jag minns, men det är nu man drar gränsen för hur mycket man skriver ut offentligt. ;) Jag kan säga att vi skrev historia igårkväll. Typisk kväll som man drar upp minnen ifrån senare i livet. Jag brukar berätta ganska öppet om saker, men här drar jag gränsen. Jag är glad att vi alla är oskadda och inte i fyllecell, haha. What happens i NY stays in NY. ;)

En av de värsta bakfyllorna i mitt liv har jag upplevt idag, söndag. Men så hade man ju också en av sitt livs mest galna kvällar kvällen innan. Jag som hade bestämt mig för att ta det lurran eftersom att Emma och jag skulle flyga idag, men både Emma och jag är överens om att varken hon eller jag vet hur man tar det lugnt. Det är inget eller all in. Vi hade bokat ett sent plan (klockan sex på kvällen) för att få en sista dag i NY, men den dagen spenderade vi på vårt rum tills vi var tvungna att checka ut och resten av tiden nere i varsin fotölj i lobbyn. Hahah, nae, vi rörde inte en fena mer än nödvändigt. När vi bokade och planerade var det menat som en go sista dag i city, men lobbyn funkade alldeles utmärkt för mig. Jag fruktade flygresan och behövde lite tid att återhämta mig. En var ju fortfarande extremt onykter när jag vaknade på morgonen... I min kalender på datorn stod det att vi skulle flyga klockan nio på kvällen för att Google ställt om tiden när vi bytte tidszon i landet så vi satt och chillade och tänkte att vi skulle åka klockan nio. Jag tog fram biljetten för att se hur lång tid resan skulle ta och när Emma tog sig en kik utbrister hon "men Isabelle, det står ju att planet går klockan sex!", och mycket riktigt. Hahah, alltså, noll koll. Vi fick ju kastat oss i en taxi nästan, haha. En sån jävla röta man ligger inne med. Ren tur att vi tog oss en koll på biljetten igen.

Vi hoppade in i en taxi och drog mot flygplatsen. Så stor och omständig som allt annat i NY och på bakfyllan... Känner mig som en krigare verkligen. Vi kom på vårt plan och det var det miiinsta planet jag har åkt i hela mitt liv. Men det tog oss till Washington DC och här är vi nu.


Bye bye NY.

Vår utsikt från hotellrummet. Jag älskar Washington redan. Jag hade svårt för NY. It was too much. När det knappt är kul att gå på gatorna pga bara jobbigt och trafiken är helt insaaaane. Vi kom fram till DC och åkte en lugn och harmonisk taxifärd till vårt hotell, blev bemötta av fantastisk personal och på kvällen tog vi oss en pytteliten promenad längst gatan bara och det kändes avslappnande och mysigt. Inga som knör och inte en sjyhelvetes massa ljud. Jag är nästan lite lättad över att vi äntligen lämnat NY. Nu är jag taggad att utforska DC! Men man känner på temperaturen att vi tog oss söder ut. Det är så VARMT och KLIBBIGT. Så galet varmt. Orkar inte tänka på hur det blir i Miami.
Kommentera inlägget här: