20 augusti - Washington DC

Vårt internet på hotellet är inte bra nog för Skype. Det är därför jag inte ringer upp er, Sverige.
 
Igår var Emma och jag ute och utforskade Georgetown här i Washington. Gjorde lite shopping och spatserade runt på de vackra gatorna. Det ser ut som Europa här. Det är så vackert. Inga skyskrapor eller neonskyltar, bara kullersten och omatchande hus. I love it! På kvällen åt vi vår andra middag under den här resan. Vi har varit dåliga med det, haha. Mycket som händer.






Idag ville jag vara riktigt kulturell och turistig och gå på museum, men Emma var inte alls sugen så hon stannade vid hotellpoolen medan jag träffade Anna och hängde med henne. Anna som jag hängde en hel del med i Seattle! Hennes au pair-år var över en vecka efter mitt och häromdagen kom hon hit till Washington för att kika in denna stad innan hon åker hem till Finland imorgon. Är glad att jag fick hänga med henne en sista gång. En utav de vänner som jag känt längst här i USA och en utav mina närmsta! Jag minns första gången vi sågs och hur det bara klickade med en gång. Hon och jag stack till The National Air & Space Museum för det var det jag ville se. Där har de originalutrustningen från månlandningen! Kikade in Armstrongs uniform som varit på månen och grejer - kalascoolt! Fast vi kände oss ganska ofokuserade för vi pratade ju om så mycket annat så när vi skummat muséet så gick vi ut och satte oss på gräset och snackade istället. Det är något vi kan. Prata. Om allt. Och det är så kul att vi är från olika länder med olika språk, men ändå är vi så lika och ändå tycker vi i princip likadant om amerikanare och allt vi har upplevt här. Vi båda kommer sakna detta jättemycket och för första gången i mitt liv fick jag anledning att besöka Finland. ;) Vänner från hela världen är en oersättlig gåva man får som au pair.

Vädret var jättevarmt och soligt först, tills det akut började spöregna helt oförväntat. Då gick Anna och jag skilda vägar och kramades hejdå för sista gången i detta land och jag drog hem till hotellet och Emma där vi beställde upp mat till rummet som de latmaskar vi är. Imorgon får vi sätta klockan för att komma upp och ut från rummet innan klockan 13, haha. Latmaskar, som sagt. Utcheckning och sedan bär det av till Miami.







Kommentera inlägget här: