3 augusti

Ikväll känns det tungt. Imorgon börjar min sista hela vecka. Eller ah, á la american style så har den redan börjat eftersom att veckan börjar på söndagen här. Vi har haft värdfarmor och -farfar över på farewell dinner ikväll. Jag visste att den var planerad som en hejdåmiddag men ändå tänkte jag inte på det så. Men det vankades hejdåpresenter och massa fina ord och tårar så det blev mer av ett hejdå än vad jag hade föreställt mig. Inte galet intensivt, men ändå så att det kändes och fortfarande känns. Det känns tungt nu. Jag vill inte ta in att denna upplevelsen faktiskt har ett slut, och att det slutet is coming up. Det är så nära nu. Jag bara tittar på mina värdbarn och på mina värdföräldrar och ibland hör jag inte vad de säger för jag hör bara mina egna tankar som säger "en dag åker jag härifrån, och lämnar denna familj här". Folk som inte har varit au pairer själva och som aldrig har lämnat en familj förstår inte hur det är. Jag minns själv när jag hörde om au pairer som åkte hem och tänkte att det inte var en så här big deal, men det är så mycket känslor att jag inte vet vart jag skall göra av alla. Ytterligare en gång behöver jag göra någonting där För alltid är det som svider. Att mitt au pair-år i Seattle kommer vara över, för alltid. Men så har jag skapat mina egna för alltid också. Jag kommer ha en familj, ett hem och vänner i USA, förhoppningsvis för alltid.

De vackra gåvor jag fick av min familj ikväll:

















Ett litet häfte med några bilder från mitt år.


En bok om hur svensk Seattle faktiskt har varit och är, haha. Det är himla kul för du ser svenska grejer lite överallt.

Jag fick en jättefin bok av Omi & Opa med bilder på Seattle. Helt fantastiska bilder som verkligen visar hela staden och allt vad den har att erbjuda på ett helt rättvist sätt. Jag kommer att sakna den här staden så himla mycket. Jag har sett inte allt för många, men en del, amerikanska städer och Seattle är den mest fantastiska av dem. Jag kommer att lämna en bit av mitt hjärta här.

Jag fick också tillfälle att ge min värdfamilj min present. Jag beställde en bok online med några bilder och blev faktiskt jättenöjd. Boken är en fantastisk kvalité utan några fula reklamlogos på eller några skravanker. It turned out perfect verkligen:
 













































(Innan jag beställde kikade jag igenom en massa gånger för att se så att jag inte la till två bilder två gånger men kunde inte se att jag hade gjort det, förrän nu, haha. Bilden på tvillingarna i samma kläder kom med twice... så klart. Någonting skulle det ju vara)

 
Usch, nu orkar jag inte tänka på det mer. Skall sova. Längtar tills jag får dra till gymmet imorgon, haha. Alltid när livet känns tungt så längtar jag dit där jag kan skaka av mig allting. Och livet känns inte tungt som i jobbigt. Det är bara så mycket kärlek inom mig som... jag vet inte hur jag skall visa allt.
Caroline:

Gud vilken fin fotobok du gjort! så fin!! Får jag fråga vilket företag du gjort den via?

Svar: Tack så mycket! :D Jag beställde den hos www.mixbook.com. Jag är supernöjd med hur den blev. Den är av fantastisk kvalitet och bilderna är i fina färger, upplösning och rättvisa. Ingen ful reklam på boken som vissa företag envisas med att ha och det var lätt att få ihop en bok på deras hemsida. Rekommenderar absolut Mixbook!
Isabelle Hagberg

Pappsen:

Nu blev jag tårögd som inte ens tillbringat tid med kidsen.

Kommentera inlägget här: