24 augusti

Och så började resan mot Australien
 
Har själv då jobbat i incheckningen på flygplatsen i Göteborg hela detta året och drömt mardrömmar om försenade flyg och tyckt så synd om alla som skall åka med våra försenade flyg, speciellt när de missar sina connections. Och så sitter man här själv på hotell i London nu, i sin British Airways-pyjamas och har varit med om just precis det.

Min flight från Göteborg blev sen så jag missade mitt flyg till Hong Kong från London, så här är man nu. Får inte resa förrän ett dygn senare.


Det är ingen fara, det går jättebra det här! Jag står inför dilemmat att tvätta håret imorgon och resa med lockigt hår eller skita i att tvätta det och låta det gå två dygn till på resande fot innan jag får göra det. Man kanske borde. Ingen hårborste fick jag med mig i handbagaget heller, dum i huvudet som jag är, så får klara mig med min vita lilla kam! Jag var hemma och tänkte "borde jag packa extrakläder i handbagaget utifall att?" men sedan tänkte jag att något sånt här händer inte mig. Det skall bli gött att byta trosor i Sydney efter allt det här. Men imorgon får jag en hel dag i London så en får kanske passa på att ta sig in till stan och kika på staden. Vi får se hur det slutar det här. Jag klarar allt, men en kommer vara bra vilsen i London, haha.
 
Flighen som går härifrån London imorgon går direkt till Sydney för mig. Mellanlandning i Singapore, men jag sitter kvar. I 23 TIMMAR. PÅ SAMMA FLYG.
Pappsen:

Sitter här och väntar på första rapporten. När kommer den?
Fixat australiensiskt mobilnummer ännu?

Kommentera inlägget här: