5 juli

Nu börjar det bli dags att börja blogga igen. Nu börjar förberedelserna på riktigt inför hösten trip/flytt till Australien. Jag har fått mitt Working Holiday-visum beviljat och börjar bli riktigt taggad.
 
 
Igår var pappa och jag och köpte en ryggsäck till mig. Jag kände att ryggsäck var grejen även om jag inte ser mig som en riktig backpacker, men man vet aldrig hur det hela slutar och vad man bestämmer sig för att göra. En rullväska kan bli jobbig, men en ryggsäck kommer inte att bli det varesig jag reser runt eller stannar någonstans.
 
 
Jag köpte mig den här bamseväskan. 85 liter och jag hade inte tänkt att köpa en sådan stor men så var den där framför mig med en fantastiskt pris och så himla många bra fack och öppningar på väskan att jag kände att det blev bra. Jag kommer nog inte att packa den full men hellre en halvfull väska än en för liten. Köpte den på Clas Ohlsson! Jag hade ett krav på väska och det var att man skall kunna öppna den från framsidan och inte bara uppifrån. Jag kan inte packa ner mitt liv i en ryggsäck och sedan få gräva från toppen ner till botten efter sakerna som ligger längst ner - aldrig i mitt liv. Kravet var att kunna öppna den framifrån som en sportbag typ och det kan jag med denna. Den har också supergoa vaderade axelremmar och midjebälte och en del roliga finesser och knäppen och remmar och grejer så än då länge känner jag mig supernöjd.
Kategori: Australien - Förberedelser Taggar: 2015, asaklitt, australien, backpack, holiday, hösten, ryggsäck, visa, visum, working, working holiday;
Kommentera inlägget här: