14 oktober - Surfers paradise


Tvättdag idag! Gissa vem som tvättade sina kläder i tvättmaskin för första gången på sex veckor? ;) Jo, emn jag har ju handtvättat faktiskt! Ibland tycker jag att det till och med blir renare när jag handtvättar än när någon använd maskin skall köra runt kläderna på någon svindyr snabbtvätt. Men idag kände jag för att skölja upp det mesta jag hade. Jag kom ner till tvättstugan på mitt hostel här i Surfers där jag mötte på en som jobbar här. Jag konstaterade att jag behövde gå till receptionen för att växla till 1 dollarsmynt varpå hon säger "ähe, don't tell anyone" och så satte hon i gång min tvättmaskin med sin nyckel. Älskar sånt där! Världens bästa! Sen ser sängen ut som ett enda stort tvättställ och man får sova med trosor i nyllet.




GISSA EN GÅNG vem som kommer när jag ligger och läser i min solstol på verandan på hostelet. FRIDA som har jagat mig på ostkusten sedan vi gjorde the whitsundays tillsammans. Kan det vara fjärde eller femte gången vi springer in i varandra nu? Det börjar kännas som att vi inte längre springer in i varandra utan mer väntar in varandra på destinationerna, haha. Så himla kul när hon kommer efter och den kvällen gick vi ut och testade nattlivet i Surfers. Det var ju trots allt min sista kväll utan att jag hade testat (inte alls varit sugen), men ville ändå inte åka därifrån utan att ha testat. Lägligt nog råkade det också vara onsdag och Backpackers big night out.




Lyxtoaletter!



Jag träffade så mycket svenskar ute, haha. En utav killarna jag träffade råkade ju DESSUTOM vara BÄSTA vän med en kille i min parallellklass på högstadiet vars bror gick i min klass i många år. Så klart. Alltid är det något. Snart springer jag in i någon halvsyster eller något.

Vi hade riktigt, riktigt kul. Jag tappade bort Frida under natten men vi fortsatte och festa på varsitt håll och vi båda hade så kul. Jag hittade en svensk kille som också gjorde the whitsundays med mig och mina irländska rumskamrater ute som jag hängde ihop med tills klubben stängde klockan fyra på morgonen. Då gick vi och käkade kebab (standard) och hängde lite. Vid femsnåret kom jag tillbaka till mitt hostel och visste att jag skulle checka ut klockan åtta samma morgon för att ta bussen. Kämpigt.
 
Flipflopautomat. Only in Australia.

Tankar angående "Australiens Miami" och det sjuka nattliv som tydligen skulle finnas (typ det man kommer hit för): Ingenting som jag inte redan har upplevt i Göteborg. Kommer man från de värmländska skogarna så kanske man blir impad, men har man hängt på Avenyn sedan man var 18 så har man redan gjort det här, haha. Men jag hade kul och det är faktiskt inte alltid här i Australien som man hittar klubbar som har öppet så sent som till fyra, så det var ju kul att man slapp bli utslängd klockan ett eller två när man är i sitt esse för att de stänger. Jag och Frida hade jättekul tillsammans och drack en massa goa drinkar och sedan dansade jag på borden och balkongerna hela natten.
Kommentera inlägget här: