29 september - Fraser Island

Dag två på Fraser Island
 
Vi sov i tält om fyra på Fraser Island. Roxanne, Bart, Julian (alla från Holland) och jag delade tält. Det var svinkallt, jättehård mark och vi fick inga kuddar så bättre har man ju sovit. Dessutom snarkade alla de andra tre och jag är så trött på folk som snarkar! ALLA SNARKAR. När vi vaknade käkade vi frukost i vårt campkök och sedan gav vi oss ut i våra bilar för en heldag runt på Fraser.


Vårt kök


Sand. Överallt. Jag gick barfota i tre dagar.






Som sagt turades vi alla om att köra bilen och i vår bil kom alla från länder med högertrafik så det kändes knasigt för alla att växla med vänster hand. Som tur är vänjer man sig så fort vid saker och det var jättekul och verkligen en upplevelse.

Det var också så bumpy att jag fick ta av mig mina solglasögon som jag hade satt uppe på mitt huvud för annars hade jag knäckt dem när jag hoppade upp och ner ur mitt säte och slog huvudet i taket, haha.


Champagne Pools




Från Indian Head

Maheno Shipwreck

SS Maheno was an ocean liner belonging to the Union Company of New Zealand that operated in the Tasman Sea, crossing between New Zealand and Australia, from 1905 until 1935. She was also used as a hospital ship by the New Zealand Naval Forces during World War I. She was washed ashore on Fraser Island by a cyclone in 1935 where the disintegrating wreck remains as a popular tourist attraction.




På stranden flög små plan och vår guide frågade ifall det var någon som var intresserad av att flyga, och jag hängde på!







Kommentera inlägget här: