20-23 september - Airlie Beach

Från Magnetic Island ringde jag och bokade min trip till The Whitsunday Islands men min båt hade inte plats förrän en vecka efter att jag ringde, så jag förlängde min vistelse på Magnetic Island med ett par dagar och sedan drog jag till Airlie Beach och spenderade några dagar där innan jag stack iväg på min båt.

Historien om min första kväll i Airlie Beach har jag redan betättat om, hur jag hoppade av bussen med all packning, tog en taxi till vad chauffören sa var mitt hostel men som absolut inte var där jag skulle bo, gick runt och letade tills jag till slut hittade det, checkade in och hann bara lägga ner min ryggsäck på golvet innan jag hade ett glas goon i handen av fem underbara rumskamrater.




Tre brittiska killar, två svenska tjejer och ett av deras brittiska ragg från ett annat rum. Helt grymt rum. Vi blev onyktra på balkongen och sedan drog vi ut på krogen.


En liten dos av Sverige


Den getinghatten

Lite för många olika shots och drinkar för att ens komma ihåg hur eller när vi/jag kom hem. Vet bara att jag öppnade dörren och gick raka vägen till min säng, la mig ner och däckade. I smink och kläder och hela köret. Några var redan hemma, några var det inte. Under kvällen hade jag sett typ hälften av alla jag bodde med i Cairns och hälften av alla jag bott med på Magnetic Island och träffat en massa nya vänner så tror jag förlorade mina roomies ett tag där. Vilken galen natt, jisses. Och det slutade inte när vi alla kommit hem utan mitt i natten, närmare sagt exakt kl 04:26 har jag kollat upp nu när jag kollade upp när min video från hela spektaklet är inspelad vaknar hela rummet av att Madde skriker allt vad hon har. Hon misstänkte att hon hade en spindel i sängen och det där med att vara tyst och diskret existerade inte. En av britterna hoppade upp ur sin säng och började skaka alla hennes sängkläder och klagade sedan på att han aldrig blivit så rädd i sitt liv innan. Alltså jag skrattade i en timma eller någonting efter det. Hur hon skrek rakt ut i ett knäpptyst rum och hur han verkligen flög upp ur sängen. Jag skrattar nu när jag skriver om det. Jag försöker ladda upp filmen men det kommer aldrig gå med detta WiFiet. Typiskt. Det var det roligaste som hände i Airlie Beach. Och harre var fulla vi fortfarande var där på morgonkvisten.
 

Nästa morgon blev lite av en kamp, men det löste sig senare när jag fick komma ut i friska luften och lägga mig ner på gräset en stund.





UK-grabbarna låg i sina sängar hela nästa dag. De var fullkomligt utslagna och hade bakfyllor som inte var från denna värld. Två dagar senare kom de på benen och ut i någon timma, haha.
Kommentera inlägget här: