15 september - Magnetic Island

Nu kan jag fortsätta med bloggandet och försöka komma ikapp mig själv här. Så, ja, vart var jag? Jo, jag lämnade Townsville och tog färjan över till Magnetic Island. Som sagt, så fort jag kommit fram till mitt hostel så ser jag mina rumskamrater från Townsville. Jag började tjöta lite med dem och det visade sig att de skulle sticka iväg och hyra mopeder just då, så jag kastade in min väska i bagageförvaringen och hängde på och hyrde moped.

Två mörkblå och två rosa mopeder utforskade Magnetic Island den dagen! Min moped hette Thor, passande nog för en skandinavier. Superkul och jag som varit lite nervös över att köra på fel sida vägen lyckades galant. Jag har ALLTID velat svänga åt vänster i en rondell, och nu har jag fått göra det.

Vi körde faktiskt först raka vägen till The Koala Village för att sticka in och hänga med the locals.




Sköldpadda


The kiss of my life. Åh, jag älskade den här fågeln, Shadow.




Kotte med två huvuden.


Baby crocodile <3


Och sen så hände det. Nä, jag blir fortfarande ledsen när jag ser djur i fångenskap och jag är dubbelmoralen själv som går in och klappar och håller i dem. Jag har inga ursäkter.


Det var första gången jag mötte en orm. Jag visste att vi skulle få göra det och jag tog för givet att jag skulle vara nervös, få panik och inte vilja - för så reagerar man väl med ormar? Men jag ÄLSKADE det. Jag älskade ormen, jag ville aldrig släppa den. Var inte det minsta rädd eller nervös och ville bara pussa den på nosen. Jag vill ha min egen orm.




Sen fick vi mata de vilda fåglarna. Herrejävlar vilket liv det blev och min arm var uppriven i flera dagar efteråt.




Så vackra.

Efter att vi gått i djurparken i två timmar tog vi våra mopeder till en nationalpark där man kunde få se vilda koalor. Vi fick se tre stycken, varav en var mamma med sin bebis på ryggen. Mitt liv är så komplett nu. Vilda koalor.




JUST LOOK AT THAT. Oh my god.

 
 
Kommentera inlägget här: