21 september - Airlie Beach

Igår lämnade jag Magnetic Island och Townsville och åkte ner till Airlie Beach. Här utanför ligger Whitsundayöarna dit jag seglar på onsdag, efter två dagar här i Airlie Beach. Jag vaknade tidigt igår, checkade ut, åkte färjan över till Townsville igen två timmar innan min buss skulle gå för att jag skulle hitta en souvenir från Townsville att ta med mig hem men det är INTE det lättaste. När jag spenderade en hel dag i Townsville så hittade jag ingenting sånt alls, någonstans. Därför åkte jag tillbaka tidigare för jag skulle ju inte klara av att ha någonting från varje stad, förutom en. Nej. Så jag släpade på min stora ryggsäck, min lilla ryggsäck och min cool bag med mat genom staden och ville inget hellre än bara sitta ner efter två minuter av rinnande svett. Till slut hittade jag ett museum och så klart då souvenirer. Finally. 

Tog bussen till Airlie Beach, som sagt. Var jättesvettig och bar resvänliga kläder när jag checkade in i mitt 8-bäddsrum och sedan tog det ca 1,5 minut innan jag stod med ett glas goon i handen och var på väg in i dimman. Fanns ingen tid för dusch eller liknande så det var bara att köra på och inom en timma var man nog redan onykter. Världens bästa rum med världens bästa roomiesar! Detta är det bästa med backpacking! 

Sedan drog vi ut på krogen. Vi hann med några stycken och jättemånga goa drinkar. Dansade hela natten. Ute på krogen träffade jag hälften av alla jag bodde med i Cairns och hälften av alla jag bodde med på Magnetic Island. Ja, det är varken första eller sista gången man springer in i fd rumskamrater. 

Min roomie: Jag skrattar när jag ser dig.
Jag: Vafan då för?
- Du har en så rolig "jag bryr mig inte"-attityd.

Vissa var redan hemma när jag kom hem och vissa var det inte. Vi gick och la oss och somnade och vid halv fem vaknar vi alla av att en i rummet skriker allt vad hon har varpå en annan skriker lika högt och hoppar ur sin säng och ett fullkomligt kaos bryter ut, hahah. Hon påstod att någonting kittlade henne på foten och var helt säker på att hon hade en stor spindel i sängen. Grabbarna började hjälpas åt med att skaka alla täcken och kläder och filtar och kuddar och allt vad som fanns i sängen. Vi hittade ingenting men vi skrattade oavbrutet i en halvtimma efter det. Vilken chock. "I fucking shit my pants when you screamed like that!!!". Som vi skrattade.

Det var mina första timmar i Airlie Beach. Idag skall jag ut och kika på stället i dagsljus och med nyktra ögon. Och huvudvärk. 

Kategori:
Pappsen:

Låter ju inte ett dugg tråkigt. Jag är inte alls avundsjuk när jag sitter här och se de första gula löven falla... <3

Svar:
Isabelle Hagberg

Kommentera inlägget här: