25 augusti - London

Yaay, gissa vem som lämnat Mission Beach och checkat in på ett hostel med tillräckligt bra WiFi för att ladda upp bilder? Japp, då är det bara att börja sammanfatta tre veckor...
 
Jag fastnade ju som sagt i London efter att ha missat mitt flyg till Hong Kong. Min flygvärdinna sa att jag skulle få åka nästa morgon (kom fram till London sent på kvällen) och jag kände mig lite besviken på att jag inte skulle få åka över natten eftersom att jag helst ville det och kanske få chans att sova, men när jag sedan blev ombokad av Brittish Airways i London så visade det sig att jag fick ett nattflyg iallafall, kvällen efter. Ett helt dygn att döda i London. Jag fick hotell och middag den kvällen (som jag inte utnyttjade pga inte hungrig) + hotellfrulle morgonen efter. De sa att jag kunde fråga ifall jag fick checka ut senare då jag hade ett kvällsflyg och så fick jag bussbiljetter fram och tillbaka från hotellet, men inte tänkte jag stanna på hotellet ett helt dygn!
 
Jag åkte till hotellet den kvällen och gjorde inte mycket mer än gick och la mig. Jag kom visserligen i säng ganska sent för att sedan sätta klockan på 6-7 på morgonen, hoppa in i duschen (jag tog beslutet att det fick bli rent lockigt hår istället för smutsigt halvrakt), ner och käka hotellfrulle och sedan gav mig ut. Bagaget hade fått stanna på flygplatsen så en fick dra på sig samma kläder som dagen innan. Jag lyckades fråga mig fram till hur jag kom till centrala London och hur bra som helst löste det sig. Detta var min första gång i London och jag kan säga att jag faktiskt tyckte väldigt mycket om vad jag såg.
 
Jag har aldrig någonsin i mitt liv varit så en sådan typisk turist som jag var i London. Snacka om att söka upp typiska sevärdheter för att kunna påstå att man "sett London". Jag hade ca sju timmar på mig att göra London, haha.
 












 
Men vilken mysig stad! Av det jag såg. Jag kommer gärna tillbaka! Dessvärre regnade det mestadels av tiden jag var där och till slut SPÖREGNADE det så jag var helt dyngsur. Jag gick och gick i flera timmar i regnet och hade mitt tunga handbagage på ryggen så var ganska nöjd när jag sedan fick åka till flygplatsen.
Kommentera inlägget här: