8 september - Mission Beach


Det var planerat att jag skulle checka ut idag egentligen, men jag förlängde med en natt. Förståeligt? Vi är långt ifrån grannar och det enda man hör här är syrsorna och fåglarna från regnskogen. Kvitter man aldrig hört förut. Igår var jag nere och kollade in the town i Mission Beach och det tog mig typ en kvart, haha. Men jag kollade så klart stranden och så också efteråt och sedan tog jag mig till en nationalpark för att gå runt lite. Det var uppförsbacke hela vägen för man gick mot en fantastisk vy, men vad tror ni inte händer? Jag vandrar, kommer runt ett krön och vad tror ni inte jag springer in i? A cassowary. En kasuar. Vild. Ni får en chansning att gissa who freaked out och vände på klacken ögona böj, haha! Jag har bilder, men på kameran och nu skriver jag från mobilen så har de inte här. Hahah, nä, jag var inte speciellt road. Jag vände och tog en annan väg upp men hade panik över att den där jätten skulle komma efter mig eller att jag skulle stöta på honom på väg ner igen. Mer detaljer när jag kan ladda upp bilder från kameran. Nu skall jag bara ligga här en hel dag. Det är en inplanerad dag för att inte göra någonting. Det tar på krafterna att sighseea och resa runt. 

 
Kommentera inlägget här: