9 september - Mission Beach

Efter en dag av avkoppling slutade det med att jag den kvällen bokade in ytterligare en natt. Such a peachful place verkligen, jag ville inte åka därifrån.


Så den förmiddagen gjorde jag mat som för första gången i Australien faktiskt såg lite ut som en måltid. Innan har jag ätit kokta ägg och banan. Har inte alls känt för att laga mat. Jag började närma mig någon slags riktig måltid med kassler och grönsaker.


Jag låg i hängmattan lite på dagen igen och tyckte att det prasslade så förjodat. Hostellet har en hund så jag undrade ifall det var hunden eller ifall det var en cassowary som tänkte hoppa fram ut buskarna, men när jag tittade ner från hängmattan ser jag denna meterlånga ödla strosa omkring och förde oväsen bland bladen.



På kvällen åkte vi vi alla ner till vattnet för night fishing i mörkret





Så mysigt. Som en liten familj.
Kommentera inlägget här: