30 april - Sydney

Jag överlevde 11 timmar på tåg till Sydney. Jag har ju gjort samma resa förut fast i andra riktningen, och den resan gick betydligt lättare. Då var jag jättetrött, kunde sova och mådde nog väldigt bra eftersom att jag såg väldigt mycket fram emot att åka ifrån Sydney och komma till Melbourne, trots att jag aldrig varit där. Denna resan var inte alls lika kul eftersom jag ville gråta hela vägen och jag mådde jätteilla pga skitjobbigt hejdå av Tove. Jag var trött, men kunde inte blunda. Satt helt klarvaken mellan 20 och 07 och tittade ut genom fönstret där man ändå inte såg ett jota eftersom att det var kolsvart. Täckning på mobilen hade jag bara 20% av tiden, men tankarna gick i 250 km/h. Nu skall man bli hemlös igen, haha.
 
Jag gick av tåget på Sydneys centralstation kl sju imorse och eftersom att detta är min tredje gång i Sydney visste jag precis vart jag skulle och känner ju igen mig helt och hållet vilket är en lättnad. Jag har också bokat ett hostel jag visste är fräscht och visste ligger precis vid tågstationen. Jag skall bara bo här i två nätter, sedan skall jag möta upp bonden vars farm jag skall ut till. Han är här i Sydney och hälsar på sin dotter jättelägligt nog så att jag kan snålåka med i hans bil ut till hans farm som ligger 2-3 timmar härifrån.
 
Jag vet att incheckning alltid är efter kl 13-14 men jag har haft tur andra gånger när jag anlänt till nya destinationer tidigt och så även idag. De lyckades hitta en redan ledig säng till mig när jag kom hit i morse så att jag kunde hoppa i säng vid nio i morse. Jag pratade lite med Emma från Sverige och vi sa godnatt och gick och la oss samtidigt. Jag var inte jättetrött faktiskt och hade kunnat strunta i att sova, men när jag väl somnat var det riktigt gött att få in några timmar fram till kl 14. Det gör mig inget att jag sovit bort halva dagen och suttit inne på min säng och tänkt över livet den andra halvan av dagen, eftersom att jag redan har varit här och känner inte att jag behöver ut och upptäcka här i Sydney den här vistelsen. Klockan är snart sex på kvällen och jag kommer la att få tvinga mig ut för att köpa någon slags frukost, men är fortfarande inte hungrig. Det är tunga tider just nu, haha. Men så bra allting kommer bli.

Tillbaka till hostel life. Det har sin charm ändå, trots allt.
Kommentera inlägget här: