7 april - Boktips

Jag är ingen läslus, det har jag aldrig varit. Att läsa har aldrig innan passat i mitt liv och min själ har inte haft lugn och ro nog för att sätta mig ner och läsa utan har alltid bara känt "jag borde göra något annat". Jag har alltid känt mig för stressad för att läsa. Men under min tid i Australien har jag läst fler böcker än vad jag gjort i hela mitt liv innan. Det har passat i mitt liv här. Jag har inte varit lika stressad och inte känt att jag borde göra något annat (typ plugga/göra läxor). 
 
Jag har nog för första gången skaffat mig en favoritförfattare vars alla böcker jag läst och längtar till nästa kommer. Svenska Fredrik Backman. Alltså vilket geni! Jag har älskat ALLA (fyra) böcker han skrivit. De är så himla roligt och bra skrivna. Jag älskar Backmans sätt att skriva och jag har skrattat på riktigt genom alla böckerna. Precis såna här böcker behöver jag i mitt liv. Jag önskar han hade skrivit 400 st så jag kunde sträckläsa forever men nu får jag vänta på nästa som jag hoppas kommer. Jag kommer vara den första som köper den boken när/om den släpps. 
 
Amanda/Shitit:

Hans böcker är sååå braaaa! Nästa bok heter Björnstad, kommer i september. :D

Svar: YES!
Isabelle Hagberg

Kommentera inlägget här: