27 mars - Min 23:e födelsedag

Jag brukar inte göra en stor grej av att det är min födelsedag och i Sverige brukar jag inte säga det till någon alls utan de som kommer ihåg, de kommer ihåg och annars är det bara skönt att slippa uppmärksamheten kan jag känna (snacka om att inte vara barn längre). Men för att mina senaste tre födelsedagar har varit så himla bra så kände jag själv att jag ville följa samma spår och tänkte att jag bara får en enda födelsdag i Australien med de jag bor med och kände att jag lika väl kunde berätta det för dem. Så jag frågade ifall alla var lediga på kvällen och undrade ifall de skulle vilja gå ut och äta på kvällen på något litet mysigt hak alternativt bara sitta ner och äta middag tillsammans hemma som en familj, och idén verkade gå hem hos alla men skulle komma att sluta annorlunda än vad jag hade föreställt mig.

Tove och jag gick upp hyfsat tidigt för att vi två skulle åka på zoo tillsammans med Toves mamma som är här på besök från Sverige tillsammans med sin väninna och med oss skulle också Toves kollega Nav. Det var bara Tove och jag vakna/hemma på morgonen och jag uppvaktedes med den här vackra frukosten från min fantastiska lilla Tove-Li. Halloncheesecake med varma hallon och chokladhjärtan. Så fint! Sen åt hon och jag left over curryröra på bröd och fixade oss och stack till tågstationen och mötte upp vår liga.


Nav, Tove, Toves mamma Titti och vänninan Carina. Toves number one grej att få göra i Australien har alltid varit att få klappa en wombat (ett aussiedjur som lever här, mitt favoritaussiedjur också!) och hon har pratat om det sedan första dagen jag träffade henne, därför hängde jag med på en visit till ett zoo som låg en bit bort från oss. Det var tydligen bara här man kunde boka att få sitta ner och klappa och leka med wombaten. Jag valde naturligtvis att inte klappa djuren men hängde ändå med för Toves skull för att vi pratat om det så länge. Vi tog tåget till Nav och från honom tog vi bilen resten. Det var en bit utanför stan ändå.









Det fanns bara australiensiska djur på zoot. Medan Tove klappade en wombat så gick vi andra på bird show där flera av Australiens vackra fåglar flög omkring. Fågellivet är också en av mina favoritgrejer med Australien. Färgglada papegojor, skitstora rovfåglar och kakaduor och de är så fina.

Efter en dag på zoot så körde Nav oss hem hela vägen. När vi kom hem gick Tove och jag in genom dörren och möttes av Minna och Noel och hela taket fyllt med ballonger och the Happy Birthday song i högtalarna. Så sneaky är de som alla tre planerat en överraskning åt mig utan att jag har misstänkt ett jota! Jag hade googlat på lite restauranger som vi kanske skulle gått till och hade inte den blekaste om att Noel stod hemma och lagade världens goaste middag till oss, som den mästerkock han är. Hel kyckling i ugn med ris och Minnas supergoa pestosås till.







Jag blev så himla, himla glad. Det är första gången någon har överraskat mig och det var så roligt. Få gånger har jag blivit så glad. Världens bästa familj!

Nutellamuffins till dessert.

Och sen fick jag det finaste födelsedagskortet jag någonsin fått. Tove och pysslat ihop ett eget med bilder på oss och saker vi har gjort. Kolla vad fina bilder! Jag har hängt upp kortet på väggen och kommer hänga det på väggen i Sverige också.

Alla tre hade skrivit en liten text var som jag trodde jag skulle gråta när jag läste, men jag höll mig.
 
Du är så himla rolig, helyllego och underbar att umgås med <3
/Noel
 
Du är en fantastisk vän, en enastående människa och så grymt rolig! Jag är så glad som fått lära känna dig! <3
/Tove
 
Du är så fin och härlig. Tack för att du och du och förgyller livet här i grottan <3
/Minna
 
Åh, jag älskar verkligen er tre, ni är så viktiga för mig. <3 Tack för att ni är världens bästa familj och har gjort min vistelse här i Melbourne till en fantastisk och viktig del av mitt liv. Jag kommer älska er för alltid och ni kommer alltid att stå mitt hjärta väldigt nära. Tack för en fantastisk födelsedag och en överraskning jag aldrig kommer glömma och som gjorde mig så himla glad!
Kategori: Australien Taggar: birthday, födelsedag;
Kommentera inlägget här: