3 mars - Melbourne

Sämre resblogg har världen aldrig skådat. :) Jag vet, jag är katastrofalt dålig på det här med bloggandet här borta! Jag var en jävel på det i USA, men livet ser så annorlunda ut här. I USA fick jag alltid den där lilla stunden varje kväll där jag var ensam och kunde dricka te och blogga. Den tiden hade jag kunnat hitta nu också, men jag är lat. Och så bor jag med mina bästa vänner så det är ju som att ha sleep over varje dag och då blir det lätt att man dricker vin och käkar ost istället för att blogga. ;) Men här kommer en sammanfattning igen!
 

Den 26:e januari slog vi två födelsedagar i en smäll. Först och främst är det Australia Day, Australiens nationaldag och en big party day och för det andra är det också min kompis Lindas födelsedag. :D Jag blev bjuden hem till Linda och hennes syster Ellen som är här från Stockholm. Vi fick frågan flera gånger under kvällen av Lindas andra vänner, hur vi hade träffats här i Australien och alla skrattade när de fick höra svaret "Vi träffades på IKEA", haha. "That's so Swedish!". Men så var det. Vi tre käkade julbord på IKEA tillsammans utan att ha träffats innan och de två tjejerna är så himla goa så vi har hängt en del sedan dess. Vi spelade en del drickspel och hängde hemma hos Linda och hann dricka en hel del innan vi drog ut på krogen och svängde våra lurviga i några timmar. Riktigt lyckad Aussie Day!


Vackra, underbara, fantastiska Melbourne.


Den här vackra som jag bor med har hunnit dricka upp både en och femton eller kanske hundrafemton vinflaskor.




Så här kan det se ut när Tove och jag får ta sovmorgon. Jag har alltid sovmorgon som den kvällsjobbare jag är, men den stackars tösen kan ibland tvingas jobba mornar. Men ibland kan vi lyxa till det med lyxfrukost på sängen och gamla julkalendrar på YouTube (jag har hittat någon som älskar gamla julkalendrar året runt lika mycket som jag gör!). Jag kunde inte önska mig ett bättre sätt att leva på här än delat rum med en av de finaste jag har mött i mitt liv.


Okej, så på vägen till min crossfitbox som jag går till varje dag går jag förbi någon slags rättssal/rättegångssal/kammare/domstol/whatever it's called och jag ser minst tre såna här roliga per dag. Jag var helt chockad första gångerna jag såg dem och kunde inte fatta att man fortfarande klär sig så där i rättssalarna. Till och med de långhåriga sätter en sån där peruk rätt över håret, i helt annan färg än sitt egna hår. Det ser så kul ut. Det där har jag aldrig sett förut.


En kväll var bara Minna och jag hemma när Tove ringer till mig och säger "jag är på väg hem, gör er beredda för jag har fått med mig ost hem från jobbet" och Minna slänger sig på telefonen och ringer Noel och säger "du, köp med dig vin hem till oss båda" och så blev det en ordentlig spontan ost och vin-kväll den kvällen. Jag älskar att bo med världens härligaste gäng eftersom att såna här aktiviteter händer lite till som tätt. Det gör vardagen så mycket roligare och någonting jag skall försöka ta med mig hem till Sverige.


Så här ser det ut när jag går till jobbet. Underbara stad. <3


BASEBOLL, BÄRS OCH BRUDAR upplevde Tove och jag nästan när vi gick och kollade på Pattes sista hemmamatch här i Melbourne. Baseboll, korv, bärs och grabbar blev det iallafall.


Ellen, hennes kompisar och jag var på St. Kilda Festival en kväll. Stor festival i hela St. Kilda som ligger här vid stan med en massa stånd och livemusik. Melbourne är helt fantastiskt i det, huvudstaden av evenemang verkligen. Det är alltid någon festival eller något liknande på G i stan.








Noel, Minna, Lovisa, Magnus och jag hängde lite i Melbournes fantastiska botaniska trädgård en eftermiddag.


Mitt hjärta kommer alltid att klappa lite för Melbourne.
Kommentera inlägget här: