3 maj - Farm

Jag har anlänt på farmen! Igår möte jag upp Rob (bonden) i en förord till Sydney och efter att vi fikat med hans son körde vi 3,5 timma för att komma till Oberon, där farmen ligger. Typ. Ish. Tror jag. Körde längst med the Blue Mountains och fantastiska landskap. Vi stannade till vid ett litet samhälle efter många timmar och Rob sa att ville jag ha någonting från affären så fick jag fixa det nu, för sedan skall vi åka 43 km till ut till farmen och detta var det närmsta vi kom en affär. Vi shoppade lite mat och grejer och sedan åkte vi till farmen. In the middle of nowhere, verkligen. Vi kan bara ringa nödsamtal från mobiltelefonerna och vi delar alla på aslite wifi vilket betyder att jag inte får ladda upp någonting för det drar för mycket wifi. Det betyder att det kommer att komma ut bilder från först efter att jag kommit härifrån. Jag kanske kan fixa någon enstaka, men inte idag.
 
Vi är verkligen helt isolerade, haha. Men här bor och jobbar också två andra backpackers, en tjej från Tyskland och en kille från Holland som är trevliga så det funkar fint! Vi har kul tillsammans. Det är vi tre human beeing. Här finns också sex st alpackor, massa kor och fem kalvar, massa getter, två hästar, massa gäss, massa höns och tre tuppar, två burfåglar och fyra överenergiska hundar. Både igår och idag har jag gått i hagen med alla djur och klappat de getter och kor som vill vara mina kompisar, klappar hästarna, samlat ägg som hönsen lägger varje dag (så mycket ägg i kylen, haha), matat hönsen och gässen och lekt och myst i timmar med alla fyra hundar som är hur goa som helst. Det blir ingen filmstreaming, inga telefonsamtal, ingenting, haha. Det finns en hemtelefon som Tove fick ringa till redan första kvällen eftersom att jag redan saknar henne väldigt mycket, men annars är det farmlife deluxe. Egentligen precis som jag vill ha det. Skall jag lämna stadslivet för farmlivet, då skall det ju faktiskt vara på riktigt.
 
Jag föreställde mig nog tystnad, men det fick jag verkligen inte. Men det är andra sorts ljud. Det är en massa hundskall och väldigt mycket skrikade fåglar (men jag har ju saknat det!) och tupparna började gala som tre besatta imorse innan solen knappt gått upp. En naturlig väckarklocka och en grym upplevelse!
 
På morgonen går vi upp och släpper ut hönsen och gässen och matar hundarna. Sen gör vi the "task of the day" som Rob sätter oss på, idag var det exempelvis att alla rotfrukter från grönsakslandet skulle plockas upp. Jag har sett dem i affären men glömt vad de heter. Men vi lär äta det forever nu för vi fick ihop två stycken stora korgar fulla. För big city girl känns det väldigt kul att få testa att plocka och samla sin egna mat! (Vi äter till största del handlad mat. Jag tror inte vi har någonting annat än ägg och de där rotfrukterna, haha. Vitlök finns också).
 
Vi har både en traktor och en fyrhjuling som jag måste få köra innan jag känner mig nöjd här. Utanför vårt hus ser det lite ut som i Sagan om ringen. Verkligen fantastiskt landskap med kullar och inga grannar i sikte.
 
Så farmor, jag kan inte ringa dig. Varken på telefonen eller på Skype. Vi får höras när jag åker härifrån om några veckor alternativt ifall jag kommer till någon slags civilisation innan dess. Men jag har det bra!
Kommentera inlägget här: